×
×

خراسان شمالی در بخش پژوهش به استان پیشرو است

  • کد نوشته: 47908
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۱
  • ۰
  • ١۴٠٢/٨/١١ تعداد بازدید: ۵ رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور گفت: خراسان شمالی در پژوهش‌های باستان‌شناسی و توسعه‌ای صنایع‌دستی و گردشگری عملکرد مطلوبی تا به کنون داشته است و به‌عنوان یک استان پیشرو قلمداد می‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، مصطفی ده پهلوان در جلسه روز گذشته ۱۰ آبان ۱۴۰۲ […]

    خراسان شمالی در بخش پژوهش به استان پیشرو است
  • تبلیغ هدفمند
    ١۴٠٢/٨/١١

    تعداد بازدید: ۵

    رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور گفت: خراسان شمالی در پژوهش‌های باستان‌شناسی و توسعه‌ای صنایع‌دستی و گردشگری عملکرد مطلوبی تا به کنون داشته است و به‌عنوان یک استان پیشرو قلمداد می‌شود.

    به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، مصطفی ده پهلوان در جلسه روز گذشته ۱۰ آبان ۱۴۰۲ با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در دفتر پژوهشگاه وزارتخانه خاطرنشان کرد: پژوهشگاه یک ظرفیت علمی، فنی و پژوهشی بسیار مناسب برای انجام مطالعات در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شمار می‌رود که با گستردگی فراوان در حوزه‌های مختلف از زبان‌ها، لهجه‌ها و گویش تا حوزه باستان‌شناسی تا موضوعات میراث‌فرهنگی و گردشگری را در برمی‌گیرد.

    رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور افزود: خراسان شمالی با ارتباط مستمر با پژوهشگاه باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود می‌تواند مطالعاتی در خصوص داده‌های زیستی و باستان‌شناسی همچون اسکلت انسانی، بقایای جانوری و گیاهی داشته با تا این مطالعات به‌عنوان مبانی اصلی برای قوم‌شناسی، شیوه های زیستی و مسیرهای مهاجرتی و بیماری‌شناسی مورداستفاده قرار گیرد.

    ده پهلوان با تأکید کرد: مطالعات پروژه‌های بزرگ عمرانی شامل سدها، راه‌ها و راه‌آهن طبق دستورالعمل هی پژوهشگاه باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

    در این نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گزارشی از عملکرد خراسان شمالی در حوزه مرمت باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و گردشگری ارائه کرد و گفت: با برنامه‌های آتی تا از ظرفیت‌های آزمایشگاه و هیئت‌علمی پژوهشگاه به‌عنوان یک فرصت مغتنم برای موضوعات علمی و آکادمیک بهره مند شویم.

    مستوفیان در ادامه نشست افزود: با اختصاص فضایی در خراسان شمالی به بقایای باستان‌شناسی در آرشیو و نگهداری بقایای انسانی و جانوری می‌توان به‌عنوان یک منبع برای مطالعات پژوهشگران در سطح کشور مورداستفاده قرار گیرد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *