×
×

صدور حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای رویین شهرستان اسفراین

  • کد نوشته: 48625
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۱
  • ۰
  • ١۴٠٢/٨/٢١ تعداد بازدید: ٣ مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی روستای هدف گردشگری رویین در شهرستان اسفراین خبر داد. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو با اعلام این خبر گفت: این تخلف […]

    صدور حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای رویین شهرستان اسفراین
  • تبلیغ هدفمند
    ١۴٠٢/٨/٢١

    تعداد بازدید: ٣

    مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی روستای هدف گردشگری رویین در شهرستان اسفراین خبر داد.

    به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو با اعلام این خبر گفت: این تخلف ۳ آبان ۱۴۰۲ در دادگاه کیفری شهرستان اسفراین مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مسبب آن به یک شش حبس محکوم شد.

    مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: این فرد برخلاف ضوابط بافت تاریخی ثبت شده، اقدام به درب کرکره ای در بافت تاریخی روستای رویین کرده بود که با شکایت و پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حکم بر اعاده وضع به سابق صادر شد.

    قویدل چوکانلو ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به طور مستمر و هدفمند در حال گشت‌زنی و سرکشی به آثار تاریخی هستند و در صورت گزارش مردمی در خصوص ساخت‌وساز و نیز حفاری غیرمجاز به‌سرعت در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

    او یادآور شد: هرگونه اقدام بدون اخذ مجوز در محدوده بافت‌های تاریخی، تغییر، تخریب و مخدوش کردن دید منظری ابنیه تاریخی مشمول مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی می‌شود و با متخلفانی که بدون مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدام به تخریب، ساخت‌وساز و تغییر چهره بافت تاریخی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *