×
×

آستان مقدس امام زاده احمد بن موسی (ع) اسفراین توسعه می‌یابد

  • کد نوشته: 48872
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۴
  • ۰
  • ١۴٠٢/٨/٢۴ تعداد بازدید: ٧ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین از برگزاری جلسه بررسی طرح توسعه آستان مقدس امام زاده احمد بن موسی (ع) اسفراین خبر داد. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، عباس توکلیان مقدم با اعلام این خبر افزود: صبح روز گذشته جلسه‌ای با حضور فرماندار اسفراین و مشاور […]

    آستان مقدس امام زاده احمد بن موسی (ع) اسفراین توسعه می‌یابد
  • تبلیغ هدفمند
    ١۴٠٢/٨/٢۴

    تعداد بازدید: ٧

    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین از برگزاری جلسه بررسی طرح توسعه آستان مقدس امام زاده احمد بن موسی (ع) اسفراین خبر داد.

    به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، عباس توکلیان مقدم با اعلام این خبر افزود: صبح روز گذشته جلسه‌ای با حضور فرماندار اسفراین و مشاور استاندار خراسان شمالی در راستای طرح توسعه آستان مقدس امام زاده احمد بن موسی (ع) در فرمانداری شهرستان اسفراین برگزار شد.

    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین با بیان اینکه وجود جاذبه‌های گردشگری مذهبی و تاریخی نقش مؤثری در جذب گردشگران و تأثیر بسزایی در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقه دارد، افزود: امامزاده احمد بن موسی کاظم (ع) از قدیمی‌ترین مکان‌های مقدس شهرستان اسفراین است که از سال ۱۳۸۶ کار مرمت بنا توسط اداره میراث‌فرهنگی آغاز و تا سال ۱۳۹۸ نیز ادامه داشته است و همچنین اظهار داشتند سالانه هیئت‌های عزاداری از سراسر استان در روز یازدهم محرم در این مکان به عزاداری می‌پردازند ضرورت داشت که علاوه بر این، امامزاده مذکور به یک مکان مذهبی، فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

    توکلیان مقدم گفت: توسعه گردشگری بیابانی، آشنایی با سبک زندگی عشایری، آشنایی با مناطق فرهنگی و گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان از جمله اهداف توسعه این بقعه متبرکه است.

    در این جلسه مسلم نوری، فرماندار اسفراین اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی طرح توسعه آستان مقدس امامزاده احمد بن موسی (ع) در دستور کار قرار گرفت و اقداماتی برای عملیاتی‌شدن آن انجام شد.

    نوری با اشاره به اینکه تاکنون رواق‌های اطراف حریم آستان طراحی شده و عملیات عمرانی آن در حال اجراست، ادامه داد: برای توسعه این بقعه متبرکه سال گذشته ۶ میلیارد ریال و در سال جدید نیز ۶ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تخصیص داده شد که با نگاه ویژه استاندار ۵ میلیارد دیگر نیز اعتبار تخصیص داده شد که هم اکنون عملیات عمرانی آن در حال اجرا است.

    در ادامه سید محمدرضا سیدی مشاور استاندار در امور میراث‌فرهنگی و گردشگری استان نیز گفت: باتوجه‌به پیگیری‌های ویژه استاندار خراسان شمالی اجرای طرح توسعه امامزاده احمد بن موسی (ع) می‌تواند موجب رونق صنعت گردشگری، مذهبی و اقتصاد استان شود و باید اجرای آن سرعت گیرد.

    سیدی افزود: وجود صدها جاذبه گردشگری و مذهبی در این شهرستان موجب شده تا اسفراین همواره موردتوجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد؛ بنابراین اجرای طرح‌های بهسازی امامزادگان و بقاع متبرکه زمینه برای دستیابی به اهداف گردشگری مذهبی، تاریخی و استفاده از ظرفیت کامل این اماکن مقدس و مورداحترام مردم و همچنین موردتوجه گردشگران را فراهم خواهد کرد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *