×
×

تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 49927
  • ۱۴۰۲-۰۹-۰۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اعلام پیش بینی تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان، هشدار نارنجی صادر کرد. معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر هشدار نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های ما حاکی از تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان است […]

    تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اعلام پیش بینی تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان، هشدار نارنجی صادر کرد.

    معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر هشدار نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های ما حاکی از تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان است که از ظهر امروز سه‌شنبه هفتم آذر ماه آغاز می‌شود.

    مهدی کمالی افزود: با توجه به نوع مخاطرات این سامانه، احتمال وزش باد لحظه‌ای شدید در پاره‌ای از نقاط همراه با گرد و خاک، بارش باران در بعضی ساعت ها، رگبار و رعد و برق و همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

    وی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه، مرکز، غرب و شمال استان شامل شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه، سملقان و بخش هایی از بجنورد، شمال شهرستان های گرمه و جاجرم و شمال شیروان است که تا صبح چهارشنبه هشتم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

    معاون اداره کل هواشناسی استان گفت: آسیب به سازه‌های موقت، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش چهار تا شش درجه‌ای دمای هوا طی امروز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست.

    وی با اشاره به توصیه‌های کشاورزی، حمل و نقل جاده‌ای، سلامت و انرژی، بیان کرد: احتیاط در هنگام کار در ارتفاعات، استحکام گودبرداری‌ها، محافظت از مصالح ساختمانی در برابر بارش، خود داری از اتراق و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سازه‌های موقت، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، عدم صعود به ارتفاعات و احتیاط در جابه‌جایی عشایر، رعایت سرعت مطمئنه و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و احتیاط در سفرهای برون شهری از جمله توصیه هایی است که درخواست داریم شهروندان آن ها را رعایت کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *