×
×

ضرورت تشکیل مجمع قاریان و حافظان قرآن در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 50107
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی راه‌یافته به بخش حفظ ۲۰ جزء قرآن در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی خواستار شکل‌گیری مجمعی به نام قاریان و حافظان قرآن در استان برای هم‌اندیشی و ارائه نقطه نظرات در راستای پیشرفت بیشتر فعالان قرآنی شد. امین امینی فرد، از راه یافتگان به بخش حفظ ۲۰ […]

    ضرورت تشکیل مجمع قاریان و حافظان قرآن در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی راه‌یافته به بخش حفظ ۲۰ جزء قرآن در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی خواستار شکل‌گیری مجمعی به نام قاریان و حافظان قرآن در استان برای هم‌اندیشی و ارائه نقطه نظرات در راستای پیشرفت بیشتر فعالان قرآنی شد.

    امین امینی فرد، از راه یافتگان به بخش حفظ ۲۰ جزء در مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گفت و گو با ایسنا با بیان این که اگرچه مقوله فعالیت‌های قرآنی در خراسان شمالی کمتر مورد توجه قرار گرفته و برای نخستین بار شاهد برگزاری یک رویداد ملی قرانی در استان هستیم، اما باید این اتفاق را به فال نیک گرفت، گفت: این رویداد زمینه را برای ترویج فرهنگ قرآن فراهم و انگیزه فعالان قرآنی دوچندان می‌کند.

    وی که حافظ کل قرآن کریم است و تاکنون حضور موفقی در جشنواره ملی و بین المللی داشته و موفق به کسب رتبه برتر شده است، ترغیب جوانان و نوجوانان برای فراگیری قرآن را دستاورد دیگر این رویداد ملی دانست و ادامه داد: با توجه به فضایی که دشمن برای دور کردن جوانان از قرآن و اهل بیت (ع) ایجاد کرده، نیاز است تا با اقداماتی از این دست برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و حرکت به سمت جامعه قرآنی گام برداریم.

    امینی فرد که از ۱۰ سالگی به حفظ قرآن پرداخته است و چهارمین حضورش را در این رویداد تجربه می‌کند، گفت: خوشبختانه شاهد حضور برترین‌ها و نخبگان قرآنی در این رویداد ملی در استان هستیم و ظرفیتی است برای متسابقین تا از این فرصت ایجاد شده به بهترین شکل ممکن بهره بگیرند و سطح خود را ارتقا داده و به تبادل تجربه بپردازند.

    وی از مسئولان خواست تا برای ترویج فرهنگ قرآن تلاش مضاعف داشته باشند و مجمعی به نام قاریان و حافظان قرآن در استان برای هم اندیشی و ارائه نقطه نظرات و درخواست‌هایشان شکل بگیرد تا شاهد پیشرفت بیشتر فعالان قرانی و تغییر و تحول در این زمینه باشیم.

    به گزارش ایسنا، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۶۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۸۵ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزادگان و دارالقرآن‌ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *