×
×

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:
فراجا در حفاظت از عرصه‌های ملی نقش مهمی دارد

  • کد نوشته: 50754
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۷
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان  در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد زمین را از دستاوردهای سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور برشمرد و گفت: هرگونه تغییر در عرصه‌های منابع طبیعی به وسیله تصاویر ماهواره‌ای شناسایی و سپس با اعلام هشدار به استان‌ها، گزارش می‌شود و این دستاورد ظرفیتی ارزشمند در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است.
    فراجا در حفاظت از عرصه‌های ملی نقش مهمی دارد
  • تبلیغ هدفمند

    سرهنگ عیسی گل بینی مفرد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در دیدار صمیمانه وجلسه تعاملی با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرگز در راستای صیانت و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گفت: تعامل نیروی انتظامی با منابع طبیعی نقش مهمی در حفاظت از عرصه های ملی دارد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین، سرهنگ عیسی گل بینی مفرد طی نشست با فرمانده انتظامی شهرستان بندرگز اظهار کرد: صدور مجوز حمل چوب در بستر دولت الکترونیک در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی شد و باید مجوز از این درگاه صادر شود و مجوزهای کاغذی فاقد ارزش قانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

    فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تاکید بر ضرورت اخذ مجوز الکترونیکی برای حمل چوب در نقاط مختلف کشور گفت: حمل چوب با مجوز کاغذی قاچاق محسوب می‌شود و شیوه‌نامه آن به ایستگاه‌های بازرسی سطح استان ابلاغ شده است.

    وی افزود: در مرحله اول هوشمندسازی ایجاد مرکز مانیتورینگ و نصب دوربین برای پایش عرصه‌های مرتعی در یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان  ایجاد شده است.

    فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان  در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد زمین را از دستاوردهای سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور برشمرد و گفت: هرگونه تغییر در عرصه‌های منابع طبیعی به وسیله تصاویر ماهواره‌ای شناسایی و سپس با اعلام هشدار به استان‌ها، گزارش می‌شود و این دستاورد ظرفیتی ارزشمند در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است.

    فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این دیدار خواستار همراهی نیروی انتظامی همچون گذشته گردید وگفت: اقدامات و همکاری مناسب نیروی انتظامی در جلوگیری و کاهش جرایم، تخریب و تصرف اراضی ملی بر کسی پوشیده نیست و این تلاش و همکاری ها برای حفظ طبیعت باید ادامه داشته باشد.

     سرهنگ عیسی گلبینی مفرد با بیان اینکه دو چالش عمده، منابع طبیعی را تهدید می‌کند، آتش‌سوزی و حریق در عرصه‌های منابع طبیعی مانند مراتع و جنگل‌ها وهمینطور پدیده خشکسالی و گرد و غبار را از چالش‌های مهمی دانست که عرصه های منابع طبیعی استان گلستان را به شدت تهدید می‌کند. وی یادآورشد: از آنجایی که گلستان در هر ۴ فصل سال شرایط حریق در جنگلها را دارد ، باید راهکارهایی حفاظتی و پیشگیرانه برای حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی اندیشیده شود که نخستین آن آگاهی مردم نسبت به خودداری از روشن کردن آتش در جنگل‌ها  میباشد.

    گلبینی  مفرد افزود: برای پیشگیری از وقوع احتمالی هر گونه حریق در عرصه های طبیعی باید با ارائه آموزش‌های لازم به هم استانی ها، آنها را نسبت به صیانت از منابع طبیعی حساس و آگاه کنیم؛ همانطور که می دانید، بسیاری از آتش‌سوزی ها سهوی است بطوریکه با انداختن حتی یک بطری شیشه‌ای در جنگل ‌ها که در تابستان خاصیت ذره بینی پیدا می‌کند یا آتشی که در طبیعت برای تفریح روشن شده و خاموش نمی شود، شاهد وقوع آتش‌سوزی گسترده در عرصه‌های جنگلی و مرتعی می‌شویم.

     سرهنگ مهدوی نیا  فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرگز در این نشست اظهار داشت: تعامل فی ما بین دو مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی شهرستان را بسیار خوب توصیف کرد و افزود با افزایش روز افزون این تعاملات، شاهد کاهش چشمگیر تصرفات و تخریب اراضی ملی در استان خواهیم بود.

     سرهنگ مهدوی نیا تصریح کرد: یکایک افراد جامعه باید نسبت به حفظ عرصه‌های طبیعی که متعلق به خودشان است، احساس مسئولیت کنند؛ بویژه در شرایطی که استان با معضلات زیست محیطی نوظهور از جمله پدیده گرد و غبار مواجه است، این پدیده نشان داد که عوارض و مخاطرات زیست محیطی و منابع طبیعی، تنها متوجه قشر یا سازمانی خاص نیست بلکه عموم جامعه را درگیر می‌کند.

    نویسنده: سکینه جافرنوده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *