×
×

رئیس سازمان امور مالیاتی
اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها

  • کد نوشته: 51073
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین، محمدهادی سبحانیان امشب در برنامه تلویزیونی صف اول سیما،در ۹ماهه آغازین امسال خبر از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده داد و اظهار کرد: این افزایش ناشی از شناسایی فراریان مالیاتی بوده، چه کسانی که دارای پرونده مالیاتی بوده‌اند و چه افرادی که فعالیت اقتصادی داشته و دارای پرونده نبوده‌اند.
    اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ۹ ماهه آغازین امسال خبر از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده  داد و گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی ناشی از افزایش نرخ های مالیاتی نبوده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین، محمدهادی سبحانیان امشب در برنامه تلویزیونی صف اول سیما،در ۹ماهه آغازین امسال خبر از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده داد و اظهار کرد: این افزایش ناشی از شناسایی فراریان مالیاتی بوده، چه کسانی که دارای پرونده مالیاتی بوده‌اند و چه افرادی که فعالیت اقتصادی داشته و دارای پرونده نبوده‌اند.

    مالیات پرداختی ۵۰ درصد مشاغل، صفر است

    وی افزود: حدود ۵۰ درصد مشاغل،مالیات پرداختی‌شان صفر است و مالیات اخذ شده به طور میانگین از دفاتر اسناد رسمی حدود ۱۴.۵ میلیون تومان، رستوران‌ها ۹ میلیون تومان، طلا و جواهرفروشان ۹.۹ میلیون تومان، وکلا ۸ میلیون تومان، هنرمندان ۶ میلیون تومان، مشاوران املاک حدود ۱۰ میلیون تومان و لوازم خانگی ۵.۹ میلیون تومان است که گویای عدم فشار بر مودیان و اصناف خرد و حرکت به سمت مالیات ستانی عادلانه است.

    سبحانیان با اشاره به اینکه این ارقام نشان از این دارد که فشار نظام مالیاتی بر گرده مشاغل و اصناف نبوده، ادامه داد: این در حالی است که یک کارمند با حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومان حقوق در ماه سالیانه حدودا تا ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

    رئیس سازمان مالیاتی با اشاره بر اینکه دولت قصد ندارد با افزایش نرخ‌های مالیاتی به افزایش درآمدهای مالیاتی برسد، گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی با تمرکز بر دانه‌درشت‌ها و فراریان مالیاتی محقق خواهد شد و دولت سیزدهم در جهت کاهش نرخ مالیات‌ها عمل کرده است.

    وی در خصوص افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳، اعلام کرد: نرخ درآمدهای مالیاتی به ویژه در زمینه تولید، نه‌تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه در دو سال اخیر ۷ واحد درصد کاهش یافته و افزایش درآمدهای مالیاتی صرفاً به معنای افزایش نرخ مالیات نیست.

    هجمه رسانه‌ای شایعه کذب مالیات ۲۵ درصدی از طلافروشان،  بود

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره بر شناسایی بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مودی جدید مالیاتی در سالجاری، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد از منابع بودجه‌ای، در این دولت از محل درآمدهای مالیاتی است و سهم درآمدهای نفتی در بودجه به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

    سبحانیان با بیان اینکه فشار نظام مالیاتی از محل تمرکز بر فرار مالیاتی است، ادامه داد: هیچ افزایشی در مالیات بر هیچ صنفی ازجمله طلافروشان اتفاق نیفتاده است.

    وی در ادامه تصریح کرد: علیه نظام مالیاتی هجمه رسانه‌ای بسیاری همچون شایعه اخذ مالیات ۲۵ درصدی از صنف طلا شکل گرفت. برای روشنگری با اتحادیه نشست های متعددی انجام شد. اساسا اصل طلا از مالیات معاف و صرفا اجرت آن مشمول مالیات آن هم مثل سابق می باشد.

    رئیس سازمان امور مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳در مورد افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده گفت: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده صرف اقشار آسیب پذیر جامعه خواهد شد. اساسا مالیات بر ارزش افزوده از اقشار پرمصرف اخذ خواهد شد و کالاهای اساسی و مرتبط با سفره مردم از قبیل آرد گوشت و … و خدمات درمانی، از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

     اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اقتصاد کشور اثری مثبت بود

    وی خبر از رشد ۴۲ برابری از لحاظ حجم ورودی اشخاص حقوقی در سامانه مودیان داد و گفت: با اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان نه تنها نظام مالیاتی، بلکه اقتصاد کشور سامان خواهد یافت.

    وی اضافه کرد: در تلاشیم تا تکالیف مالیاتی مودیان در ساده ترین، راحت ترین و کم هزینه ترین شکل با آرامش و همدلی که به نفع خود آنها هم است، انجام شود. اکنون در کمتر از یک دقیقه مودیان مالیاتی با یک دستگاه کارتخوان اندرویدی قادرند صورتحساب الکترونیکی خود را ارسال کنند.

    سبحانیان گفت: اعتقاد داریم که باید کسب و کار تنها دغدغه فعالان اقتصادی باشد و در نظام مالیاتی تلاش حداکثری داریم تکالیف آنان به بهترین شکل ممکن و از طریق توسعه خدمات الکترونیکی تسهیل شود.

    برای اخذ مالیات یک میلیون و ۶۲۰ خودروی لوکس شناسایی شد

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اخذ مالیات از خودروهای لوکس گفت: برای اخذ مالیات در سالجاری یک میلیون و ۶۲۰ خودروی لوکس شناسایی شد که مبلغ مالیات آنها ۲۸۰۰ میلیارد تومان است. تا بهمن ماه مالکان خودروهای لوکس فرصت دارند تا نسبت به پرداخت مالیات خودروهای خود اقدام کنند، البته ۶۰ میلیارد تومان تا به امروز از خودروهای لوکس امسال مالیات وصول شده است. این عدد در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۸۰۰ و ۵۴۰ میلیارد تومان بوده است.

    وی با اشاره به اینکه مالیات‌های وصولی کشور را شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ، بانک‌ها، پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها پرداخت می‌کنند، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد کل مالیات وصولی امسال ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است و حداکثر مالیاتی که اصناف و مشاغل خواهند داد ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

     

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *