×
×

رییس اداره امتحانات اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان
دانش‌آموزان به جای امتحان نهایی، راهی کلاس‌ خصوصی کنکور

  • کد نوشته: 51095
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۳
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین عباس دامغانی با اشاره به  اینکه در برگزاری کلاس‌های کنکور و تعداد مدارس غیرانتفاعی کشور گلستان رکورددار بوده، اظهار کرد: یکی از معضلات آموزشی این استان وجود مشاوره‌های خارج از ضوابط آموزش و پرورش و کلاس‌های خصوصی کنکور است.
    دانش‌آموزان به جای امتحان نهایی، راهی کلاس‌ خصوصی کنکور
  • تبلیغ هدفمند
    رییس اداره امتحانات اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: برخی دانش‌آموزان استان را مشاوره نادرست افراد غیرمتخصص، مجبور به تصمیم اشتباه کرده و آنان را  به جای حضور در مدارس و امتحانات پایان سال با رویای قبولی در کنکور، ، راهی کلاس‌های خصوصی کنکور کرده اما به‌دلیل سردرگمی در انتخاب شیوه صحیح آموزش، از رسیدن به دانشگاه باز می‌مانند.
    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین عباس دامغانی با اشاره به  اینکه در برگزاری کلاس‌های کنکور و تعداد مدارس غیرانتفاعی کشور گلستان رکورددار بوده، اظهار کرد: یکی از معضلات آموزشی این استان وجود مشاوره‌های خارج از ضوابط آموزش و پرورش و کلاس‌های خصوصی کنکور است.
    وی در ادامه گفت: ترک کلاس درس و حاضر نشدن  در امتحانات پایان سال، باعث افت محسوس نمرات پایانی دانش‌آموزان می‌شود که به دلیل اثر گذاشتن در  معدل امتحانات نهایی در کنکور، موجب کاهش شانس قبولی آنان در دانشگاه خواهد شد.
    وی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی معدل در قبولی کنکور  افزود: طرح سوالات مفهومی را می‌توان  یکی از تغییرات عمده امتحانات نهایی امسال نسبت به سال‌های گذشته دانست که به‌ لحاظ باقی‌ماندن رویکرد حفظ کتب درسی در ذهن دانش آموزان و معلمان، سطح کمی معدل امتحانات نهایی استان را پایین آورده است.
    دامغانی در ادامه با بیان اینکه تاثیر معدل در کنکور سال آینده به ۶۰ درصد می‌رسد، گفت: اگر دانش‌آموزان در امتحانات نهایی موفق به کسب معدل بالا شوند نیمی از راه قبولی در کنکور را طی می‌کنند به همین دلیل آمار قبولی گلستانی‌ها در کنکور امسال رشد خوبی داشت.
    رییس اداره امتحانات اداره ‌کل آموزش و پرورش گلستان خبر  از صعود ۱۲ پله‌ای میانگین معدل امتحانات نهایی شهر گرگان داد و گفت: خبر پس از گرگان در این شاخص در جایگاه دوم و کلاله در رتبه سوم قرار گرفته‌اند که این نشان از برقراری عدالت آموزشی در نقاط مختلف استان است.
    وی  با اشاره به جایگاه گلستان در بخش آزمون نهایی مدارس کشور یادآور شد: گلستان در این بخش تقریبا جزو ۱۰ استان آخر کشور قرار دارد که با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مدیران و معلمان و طراحی نمونه‌سوالات امتحانی مفهومی، انتظار داریم جایگاه استان در امتحانات نهایی سال آینده بهبود پیدا کند.
    دامغانی میانگین معدل نمره نهایی گلستان را ۹.۶۵ اعلام کرد و اظهار کرد: میانگین نمره نهایی کشوری ۱۰.۲ است.
    رییس اداره امتحانات اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان توضیح داد: بخشی از شرکت‌کنندگان در امتحانات نهایی، فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته هستند که برای ترمیم معدل و افزایش شانس قبولی در کنکور در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت می‌کنند.
    وی در پایان با تاکید بر اینکه برای شرکت در ترمیم معدل محدودیت سنی وجود ندارد، بیان کرد: قبل از سال ۱۳۸۴ سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان در کنکور وجود ندارد که این افراد برای افزایش شانس قبولی در کنکور حتما باید در ترمیم معدل شرکت کنند همچنین افرادی که از سال ۱۳۸۴ به بعد هم فارغ‌التحصیل شده باشند، می‌توانند از مزیت ترمیم معدل بهره‌مند شوند.
    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *