×
×

سرپرست اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی گنبد کاووس
۴۰ درصد شرکت‌های تعاونی گنبدکاووس فعال هستند

  • کد نوشته: 2497
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۹
  • ۰
  • سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که از مجموع دو هزار و ۵۷ شرکت تعاونی ثبت شده دراین شهرستان مرزی تنها ۴۰ درصد آنها فعال هستند.
    ۴۰ درصد شرکت‌های تعاونی گنبدکاووس فعال هستند
  • تبلیغ هدفمند
    ۴۰ درصد شرکت‌های تعاونی گنبدکاووس فعال هستند
    ۴۰ درصد شرکت‌های تعاونی گنبدکاووس فعال هستند

    سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که از مجموع دو هزار و ۵۷ شرکت تعاونی ثبت شده دراین شهرستان مرزی تنها ۴۰ درصد آنها فعال هستند.

    حبیب‌الله ابراهیمی اظهار داشت که شرکت‌های تعاونی‌ در گنبدکاووس با ۲۵۶ هزار و ۲۷۱ عضو و سرمایه‌ای به ارزش ۹۶ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۲۸۲ هزار ریال دربخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی ثبت شده‌اند.

    وی افزود: براساس دستوالعمل ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرکت‌های تعاونی غیرفعال، بایستی در دو مرحله اخطار کتبی داده شود

    تا وضعیت خود را مشخص نمایند، در غیر این صورت در مرحله سوم شرکت تعاون منحل خواهد شد.

    ابراهیمی با بیان اینکه هم اکنون کارشناسان این اداره در مرحله صدور اخطاریه اول برای شرکت‌های تعاونی غیرفعال هستند

    از صادرات دو میلیون و ۳۹۸ هزار دلاری محصولات برخی شرکت‌های تعاونی فعال گنبدکاووس از اول سال جاری تا پایان آذرماه به کشورهای مختلف خبر داد

    و اضافه کرد: روسری، تنور گازی، روتختی و کاور، انواع میوه خشک شده و نئوپان و تخته ملامینه (ام دی اف) از مهمترین اقلام صادراتی شرکت‌های تعاونی این شهرستان بوده است.

    وی تصریح کرد: ترکمنستان، عراق، عمان، امارات، روسیه، ترکیه، فنلاند، افغانستان و ارمنستان از جمله کشورهای مقصد برای صادرات شرکت‌های تعاونی گنبدکاووس در ۹ ماه گذشته بوده است.

    سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس همچنین گفت که علاوه بر شرکت‌های تعاونی، درحال حاضر ۸۱ کارگاه تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان وجود دارد که ۵۸ واحد آن فعال بوده و هزار و ۲۰۰ نفر در آنها مشغول کار هستند.

    ابراهیمی از درحال احداث بودن ۳۳ واحد تولیدی دیگر در شهرک صنعتی گنبدکاووس خبر داد

    و گفت: واحدهای راکد و تعطیل شده مربوط به سال‌های گذشته هستند که به علت بدهی یا رکود، بیشتر آنها در تصرف بانک‌ها قرار دارند.

    وی همچنین جمعیت کارگری گنبدکاووس را ۷۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این عده در پنج هزار و ۷۰۰ کارگاه تولیدی، توزیعی یا خدماتی غالبا مقیاس کوچک این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

    گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *