×
×

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان
لزوم همراهی بیشتر مردم در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در گلستان

  • کد نوشته: 35199
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۸
  • ۰
  • به گزارش خبررنگار بازار کسب و کار ، محمد بزرعلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای طرح مزبور با جدیت توسط دستگاه های مرتبط طرح های کنترل بازار پیگیری می شود و همراهی بیش از گذشته هم استانی را در این خصوص می‌طلبد.
    لزوم همراهی بیشتر مردم در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها با تاکید بر همراهی بیشتر مردم گفت: در اجرای این طرح مسوولان نهادهای مربوط استان هم افزایی و هماهنگی لازم را برای ایجاد آرامش مردم دارند.

    لزوم همراهی بیشتر مردم در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در گلستان

    به گزارش خبررنگار بازار کسب و کار ، محمد بزرعلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای طرح مزبور با جدیت توسط دستگاه های مرتبط طرح های کنترل بازار پیگیری می شود و همراهی بیش از گذشته هم استانی را در این خصوص می‌طلبد.

    وی ادامه داد: در تامین کالاهای اساسی در زمان حاضر مشکلی در بازار استان وجود ندارد و تلاش می شود تا مردم به راحتی کالاهای موردنیاز خود را از بازار تهیه و با متخلفان در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قاطع توسط دستگاه‌های مرتبط خواهد شد.
    برزعلی در حوزه وضعیت آرد و نان استان گفت: برای فعالیت خبازی های استان نظارت و کنترل توسط دستگاه های شامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی و همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی صورت می گیرد با اجرای طرح هدفمندی یارانه مردم در تهیه نان دچار مشکل نشوند.
    به گفته وی پنج هزار و ۴۷۲ مورد بازرسی در ۲ ماه اخیر از خبازی های استان انجام شده است.
    رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به برداشت گندم از کشتزارهای استان گفت:ز سطح ۱۵۹ هزار هکتار تاکنون کار برداشت این محصول اانجام شده که ۶۸ درصد را اراضی آبی و بقیه دیم تشکیل می دهد.
    وی در ادامه اضافه کرد: تاکنون ۳۳۰ هزار تُن از گندم مطابق گزارش اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان برداشت شده استان به مراکز خرید تضمینی تحویل شده است.
    هوشمندسازی نظارت بر حمل آرد
    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: طرح هوشمندسازی نظارت بر تحویل آرد از کارخانه به صاحبان خبازی در شهرستان های گرگان و علی آباد آغاز شده است.
    محمدرضا افشار اظهار داشت: در حوزه آرد و نان اجرای طرح مزبور در راستای مردم سازی یارانه ها صورت گرفته و از زمان بارگیری آرد ارسالی در کارخانه تا تحویل به صاحب خبازی به صورت هوشمند(نصب دستگاه چی پی اس) رصد می شود.
    به گفته وی با همکاری یک شرکت دانش بنیان استان طرح هوشمندسازی نظارت بر حمل آرد به اجرا در آمد و آرد در زمان تحویل به صاحب خبازی باید از سوی وی کد مخصوص بلافاصله از طریق پیامک در سامانه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ثبت شود.
    وی اضافه کرد: هزار دستگاه ردیاب در حال حاضر توسط این اداره کل تهیه و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    به گفته افشار ، در اختیار خبازان استان هر کیلو گرم آرد یارانه نوع یک با قیمت هشت و ۳۰۰ ریال و نوع ۲ با قیمت ۱۲ هزار و ۳۰۰ ریال قرار می گیرد در حالی که بازار آزاد هر کیلو گرم آن ۱۵۷ هزار ریال است.
    وی در ادامه اضافه کرد: سهمیه آرد خبازی های استان کاهش نیافته است و تخصیص آن از طریق کارگروه آرد، نان و گندم هر شهرستان صورت می گیرد.
    تشدید نظارت بر بازار کالا
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این جلسه گفت: با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها نظارت این سازمان بر بازار کالا چند برابر شده تا جایی که تاکنون ۱۶ هزار مورد بازرسی از سوی بازرسان سازمان انجام شد که نتیجه آن تشکیل ۵۶۲ مورد پرونده تخلف و معرفی به تعزیرات حکومتی است.
    درویشعلی حسن زاده اظهار داشت:به صورت مستمر درحوزه آرد و نان بازرسی از فعالیت خبازی ها در حال انجام است تا مانع از سوء استفاده برخی از خبازی ها از شرایط موجود شده و مردم هم به راحتی در تامین نان مورد نیاز خود اقدام کنند.
    وی تصریح کرد: قیمت نهایی عرضه نان از سوی خبازی های سطح استان در نشست هفته جاری تنظیم بازار استان، تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.
    در حال حاضر قیمت نان از سوی خبازی های استان گلستان با نرخ های ۱۰ هزار ریال(هزار و ۸۵۰ خبازی) و ۲۰ هزار ریال (۵۰۰ خبازی) میباشد.
    حسن زاده از هم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از تعطیلی خود سرانه ، فروش غیرقانونی، کسری وزن، کم فروشی از سوی نانوایان موارد را به بازرسی این سازمان گزارش نموده تا در اسرع وقت برخورد قانونی صورت گیرد.
    وی تاکید کرد: خارج از محیط نانوانی فروش نان ممنوع است و با فرد متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.
    جریمه سنگین برای خبازان متخلف
    مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: تا پنج برابر جریمه برای متخلفان خبازی مطابق مصوبه اخیر سران قوا که ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شد افزایش داده شده و این مصوبه اکنون در استان به اجرا در آمده و سه خبازی تعطیل و پنج خبازی دیگر ملزم به نصب پارچه تخلف صنفی از یک تا سه روز شده است.
    تقی حسام افزود: در حوزه آرد و نان در استان طی ۲ ماه اخیر ۵۷۶ پرونده تخلف تشکیل شد که ۴۸۱ مورد آن به صدور حکم جریمه نقدی به مبلغ هفت میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ ریال منجر شده است.
    به گفته وی تخلف خبازان در استان بیشتر در حوزه های تعطیلی خودسرانه، کم فروشی وزن، عرضه خارج از شبکه و گران فروشی بوده است.
    گلستان با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر در شمال کشور قرار دارد و ۴۷ درصد از این جمعیت در مناطق روستایی سکونت دارند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *