×
×

خبر خوش دادگستری گلستان برای دوستداران محیط زیست؛
ورود خودرو به النگدره ممنوع شد

  • کد نوشته: 52285
  • ۱۴۰۲-۱۲-۱۷
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به اجرای بندهای ت و ج ماده 4 دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب 1399 مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم جهت حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، ورود خودرو و ساير وسایل نقلیه به پارک جنگلی النگدره از امروز رسما ممنوع است...
    ورود خودرو به النگدره ممنوع شد
  • تبلیغ هدفمند

    با تصویب شورای حفظ حقوق بیت المال که با حضور کارشناسان، پژوهشگران و صاحب نظران دانشگاهی و اجتماعی در دادگستری کل استان گلستان برگزار شد؛ از امروز پنجشنبه هفدهم اسفند ورود خودرو و موتورسیکلت به پارک جنگلی النگدره ممنوع شد و در صورت ورود، خودرو توسط ضابطان توقیف شود.

    رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به اجرای بندهای ت و ج ماده ۴ دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب ۱۳۹۹ مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم جهت حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، ورود خودرو و سایر وسایل نقلیه به پارک جنگلی النگدره از امروز رسما ممنوع است .

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: شهرداری و دستگاهی که متولی پارک است و ضابطین هم مکلفند از امروز این مصوبه را اجرا کنند و با دستور دادستان خودروها و موتورسیکلتهایی که از امروز وارد این پارک شوند توقیف می شود.

    وی تاکید کرد: بر اساسا مصوبه امروز هر نوع روشن کردن آتش در پارک جنگلی النگدره ممنوع است و ضابطان قضایی باید ورود و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند .

    وی گفت: همچنین دستگاه های متولی باید برخی منافذی که امکان ورود موتورسیکلت به پارک وجود دارد را نیز مسدود کنند .

    وی گفت: تنها خوردوهای گشتی، حفاظتی و پلیس حق ورود به این پارک جنگلی را خواهند داشت .

    آسیابی افزود: در این جلسه پیشنهاد شد شهرداری گرگان با جذب سرمایه گذار تمهیدات لازم را در خصوص تامین خودرو‌های برقی و دوچرخه در این منطقه فراهم کند.

    رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که پارک جنگلی النگدره بیشتر از این که به عنوان یک محیط جنگلی مطرح باشد یک میراث طبیعی است گفت: صراحتا اعلام می کنیم طرحی که برای بهره برداری از این پارک جنگلی تدوین شده است مصداق بارز تغییر کاربری است .

    رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده ویژه حقوق عامه برای موضوع النگدره در دادستانی مرکز استان تشکیل شده است و از امروز رسما دنبال می کنیم.

    آسیابی ادامه داد: طرح پارک جنگلی النگدره باید بازنگری و مبتنی بر حفاظت و زیر نظر دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی و دادستانی باید صورت بگیرد.

    نابودی خاک، کاهش زادآوری، نابودی نهالها و درختان جوان، آسیب به درختان، آلودگی صوتی، آلودگی نوری و آتش سوزی و تهدیدهای اجتماعی از جمله مواردی است که بر اساس اعلام نظر کارشناسان محیط زیست تردد خودرو به جنگل النگدره وارد می کند.

    در جلسه امروز از تلاش های رضا آدینه معاون دادستان مرکز استان گلستان و محمدرضا کنعانی مدیر کل محیط زیست استان به پاس خدمات ارزنده در پیگیری حفاظت از انفال و محیط زیست استان و پیشگیری های لازم در جهت حفظ حقوق عامه قدردانی شد.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *