×
×

رئیس سازمان انتقال خون ایرانشهر
چشم انتظاری۶٧١ بیمار تالاسمی ایرانشهر برای اهدای خون

  • کد نوشته: 5832
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۴
  • ۰
  • وی افزود: پارسال مردم منطقه حدود ۱۰ هزار واحد خون اهدا کردند و این در حالی بود که نیاز خونی شهرستان بیش‌از ٢٠ هزار واحد خون در سال است و میزان اختلاف از دیگر استان‌های کشور تامین می‌شود.
    چشم انتظاری۶٧١ بیمار تالاسمی ایرانشهر برای اهدای خون
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ویروس کرونا باعث کاهش اهدا خون در این شهرستان شده به طوریکه جان ۶۷۱ بیمار تالاسمی را به خطر انداخته است.

    اسماعیل میرکازهی اظهارداشت: بیماران تالاسمی در شهرستان ایرانشهر ماهانه حدود یکهزار واحد خونی نیاز دارند و خون‌های اهدا شده توسط مردم پاسخگوی این تعداد از بیماران نیست.

    وی افزود: پارسال مردم منطقه حدود ۱۰ هزار واحد خون اهدا کردند و این در حالی بود که نیاز خونی شهرستان بیش‌از ٢٠ هزار واحد خون در سال است و میزان اختلاف از دیگر استان‌های کشور تامین می‌شود.

    رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر با اشاره به اینکه در ایام کرونا قرار داریم و استقبال عمومی نسبت به اهدای خون کاهش یافته و این امر سلامت بیماران را تهدید می‌کند تصریح کرد: افرادی که از نظر پزشکی شرایط اهدا خون را دارند و مانع پزشکی ندارند می‌توانند اهداکننده خون باشند.

    چشم انتظاری۶٧١ بیمار تالاسمی ایرانشهر برای اهدای خون
    چشم انتظاری۶٧١ بیمار تالاسمی ایرانشهر برای اهدای خون

    وی بیان کرد: ایرانشهر به جهت تصادفات جاده‌ای، وجود بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی از مناطق پر مصرف خون است به طوریکه ماهانه حدود ۲ هزار واحد خونی نیاز شهرستان است.

    میرکازهی اظهارداشت: متاسفانه بر اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون و در نتیجه کاهش ذخایر خونی، وضعیت زندگی بیماران تالاسمی در این شهرستان به مخاطره افتاد است.

    وی تصریح کرد: خطر ابتلای ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده خونی چه برای اهداکننده و چه برای مصرف‌کننده نزدیک به صفر است.

    رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر ادامه داد: تمامی فرایند اهدای خون استریل و بهداشتی است و پیش از اهدا، معاینات مختلفی بر اهداکنندگان انجام می‌شود و مردم اطمینان داشته باشند که با خیال راحت می‌توانند در مراکز اهدای خون حضور یابند.

    وی با تاکید بر اینکه اهدای خون هیچ تاثیری در تضعیف سیستم ایمنی بدن ندارد افزود: اهدای خون موجب جایگزینی گلبول‌های جدید می‌شود و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می‌کند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *