مدت ها است شهر گرگان روی خوش رنگ و لعاب و نوازش های شهری را به خود ندیده و شهروندانش که تا چندی پیش از قدم زدن و تردد در شهر لذت می بردند ، این روزها شاهد تخریب امکانات رفاهی شهری از جمله خرابی پله های برقی و اسانسورها پل های عابر پیاده، عدم رسیدگی به فضاهای سبز شهری، و عدم اجرائی شدن وعده های داده شده و بی برنامگی و عدم توجه شهردار گرگان به خواسته های خود هستند.
به رغم انتقاداتی که بسیاری از جمله اعضای شورای شهر از شهردار سابق در رابطه با تخلفات وی داشته اند و دارند، اما همچنان صادقلو به دلیل احترام به حقوق شهروندان به دلیل اجرای برنامه های گسترده شهری و به موقع آنان و توجه به نیازها و شادابی روحیه شهروندان ، قابل احترام است و همین اعضا نتوانستند با انتخاب شهردار جدید، نه فقط تا کنون حتی یک طرح کوچک به طرح های قبلی اجرا شده در شهر گرگان، اضافه کنند که همان امکانات قبلی نیز به دلیل عدم توجه و رسیدگی شهردار فعلی در حال تخریب است.
در حالی که درصد بالایی از شهروندان گرگانی از فعالیت شهردار فعلی رضایت چندانی ندارند و البته گوشی هم برای شنیدن صداهایشان نیست، برخی سایت های خبری با مصاحبه های پی در پی با دادبود، مدام خبر از اجرای طرح های چند صد میلیاردی در گرگان می دهند واین در حالی است که شهرداری گرگان در بحث رسیدگی به برخی نیازهای رفاهی و روحی و روانی شهروندان موفق عمل نکرده است.
خوب است آقای شهردار آسیایی به همراه اعضای شورای شهر برای چند روز هم که شده، از ماشین های چند صد میلیونی خود پیاده شوند و در شهر قدم بزنند، تا کمی حواسشان به نیازهای شهری و شهروندان جلب شود.
از پیاده روهای نا مرتب، بلوارهای و فضاهای سبز خشکیده تا نا مرتب بودن فضاهای سبز شهری، وجود زباله و خاشاک در پیاده روها، آلودگی صندوق های زباله و جمع شدن حشرات درون آن به دلیل گرمای هوا و بوی نامطبوع، خاموش ماندن فواره های نصب شده در ناهارخوران و دیگر میادین شهر، خاموش ماندن چراغ های برق پیاده رو ها بخصوص در جاده ناهار خوران که محل تردد بسیاری از شهروندان برای پیاده روی های شبانه تابستانی است، اسکان مسافران در پیاده روهای ناهارخوران به همراه پارک خوردروها ، از بین رفتن نماهای شهری که در زمان شهردار قبلی نصب شده بود و جلوه بسیار زیبایی بخصوص در شب برای تلطیف روحیه شهروندان به شهر می داد و گرگان را زبانزد مسافران کرده بود و دیگر شهرداران را ترغیب به کپی برداری از طر ح های وی کرده بود، گرفته تا راه پله های برقی پل های عابر پیاده و خرابی آسانسورهای پل ها، عدم نظافت نمای پل های عابر پیاده، ترافیک سرسام آور خیابان شالیکوبی به دلیل کندی اجرای طرح فاضلاب شهری در هوای گرم، نا بسامانی در برخورد با برخی مسافران متخلف، بستن نمای پارک شهر گرگان با اجرای بنرهایی که هرزگاهی تبلیغات شهرداری را به نمایش می گذارد و فقدان امکانات رفاهی شهری برای تردد معولان و نابینایان،
که اگر شورای شهری ها و روابط عمومی شهرداری از شهروندان نظر سنجی انجام دهند میزان نارضایتی شهروندان را خواهند دید.
یادم هست زمانی رو در رو به حسین صادقلو شهردار سابق گرگان به دلیل مصاحبه نداشتن با رسانه ها گلایه مند شدم که وی در پاسخ به این گلایه مندی، جواب داد بسیاری از مدیران با مصاحبه های پی در پی قصد اعلام عملکرد خود را دارند و این در حالی است که من معتقدم مردم باید عملکرد مرا بجای صحبت های پی در پی در اجرای طرح ها و امکانات رفاهی شهری ببینند.
آنچه که برای بسیاری از شهروندان جای تعجب دارد این است که گویی آقای شهردار و مجموعه دوستان وی در شورای شهر در این شهر زندگی نمی کنند، که اینگونه نسبت به نیازهای شهروندان بی تفاوت عمل می کنند و این در حالی است که علاوه بر بودجه بخش زیادی از این سازه ها و امکانات شهری با پرداخت عوارض شهروندان به شهرداری ایجاد شده و نیاز به بازبینی و رسیدگی دارد.
بهتر است اقای شهردار به همراه کسانی که وی را بر کرسی شهرداری گرگان گمارده اند گاهی وقت ها به صورت ناشناس در شهر پیاده قدم بزند یا در تاکسی های عمومی بنشیند تا کمی از نظرات شهروندان راجع به خود آگاه شود.
بی شک شهروندان و رسانه ها به عنوان چشم دوم شهردار می توانند با انقال انتقاد ها کمک بزرگی به عملکرد شهردار گرگان در راستای رسیدگی به امور شهری داشته باشند که متاسفانه تا کنون نه فقط وی انتقادها را به گوش نگرفته که روابط عمومی شهرداری از دعوت برخی خبرنگاران رسانه های منتقد در جلسات خبری خودداری کرده و گویا به این نمی اندیشند که این میزها به مدیری وفا نکرده و این پست ها هم گذرا است، اما چنانچه مردم دار باشند و با آغوش باز از منتقدان خود استقبال کنند به طور حتم در هر مسند یا پست دیگری که قرار بگیرند دارای اعتبار و احترام خواهند بود.
امید است شهردار گرگان با خواندن این مطلب و دیگر مطالب انتقادی نه فقط در جهت رفع این مشکلات برآید که از منتقدان خود در یک جلسه دعوت به عمل بیارود تا در طرح های پیش روی که آن ها را بسیار بزرگ و پرهزینه عنوان کرده است، موفقیت های بیشتری به دست بیاورد و کارنامه زرینی برای عملکرد خود در شهر گرگان به جای بگذارد.
بی شک رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در موفقیت مدیران و افزایش رضایتمندی شهروندان از عملکرد آنان دارند.
دیدگاهتان را بنویسید