شهردار منطقه ۱۰تهران گفت: ۴۵ طرح با مقیاس توسعه محلی و در راستای شعار «تهران شهری برای همه» در این منطقه پایتخت اجرا و تکمیل شد.
×
×

اجرا ۴۵ طرح توسعه محلی در منطقه ۱۰ تهران

  • کد نوشته: 29951
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۵
  • ۰
  • شهردار منطقه ۱۰تهران گفت: ۴۵ طرح با مقیاس توسعه محلی و در راستای شعار «تهران شهری برای همه» در این منطقه پایتخت اجرا و تکمیل شد.
    اجرا ۴۵ طرح توسعه محلی در منطقه ۱۰ تهران
  • تبلیغ هدفمند
    ۴۵ طرح توسعه محلی در منطقه ۱۰ اجرا شد
    اجرا ۴۵ طرح توسعه محلی در منطقه ۱۰ تهران

    شهردار منطقه ۱۰تهران گفت: ۴۵ طرح با مقیاس توسعه محلی و در راستای شعار «تهران شهری برای همه» در این منطقه پایتخت اجرا و تکمیل شد.

    «مجید رباطی» افزود: رویکرد شهرداری تهران برای ایجاد «تهران شهری برای همه» و تغییر نگاه از طرح های بزرگ مقیاس به کوچک مقیاس محله ای مدنظر است که این طرح ها در منطقه ۱۰ با اعتبار بیش از ۳۰میلیارد تومان اجرا و تکمیل شده است.

    وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح سال گذشته در این منطقه با افتتاح ۳۰ طرح کوچک مقیاس و با حضور شهردار تهران بهره برداری شد، گفت: فاز دوم این طرح ها نیز با نظر شورایاران، تشکل های مردمی، دفاتر توسعه محله ای و از طریق دریافت مستقیم نظرات شهروندان در بازدیدهای میدانی احصاء، اولویت بندی و اجرا شد.

    شهردار منطقه ۱۰تهران توضیح داد: این طرح ها شامل «بهسازی محیطی، مناسب سازی، آرام سازی و ایمن سازی خیابان، پیاده رو و میادین»، «ارتقاء کیفیت عرصه عمومی در پیاده روها و احداث مسیر دوچرخه»، «تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی»، «احداث و تجهیز مراکز و پاتوق محلات»، «تعمیر، بازسازی و تجهیز فضاهای سبز و بوستان های محلی»، «اجرای فضای سبز خطی و احداث شبکه انتقال و توزیع آب خام»، «طراحی و اجرای کوچه سبز»، «نصب ست ورزشی معلولین وکفپوش زمین بازی کودکان» و «احداث پیاده رو بتنی و مسیر ویژه نابینایان» می شود.

    منطقه ۱۰ فرسوده‌ترین منطقه پایتخت است

    وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ بیشترین بافت فرسوده در میان مناطق پایتخت را به خود اختصاص داده‌است، گفت: ۵۲ درصد مساحت این منطقه فرسوده است که در این زمینه شهروندان باید در کنار شهرداری نسبت به بازسازی منازل خود اقدام کنند.

    به گفته این مقام شهری، در میان محلات این منطقه و کلانشهر تهران محله هاشمی بیشترین بافت فرسوده را به خود اختصاص داده‌است.

    رباطی با اشاره به اینکه برای تخریب و نوسازی بافت فرسوده منطقه ۱۰ طرح‌های تشویقی اتخاذ کردیم، گفت: این رویکرد می تواند کمک به‌سزایی در جهت کاهش بافت فرسوده مسکونی دراین منطقه جنوبی پایتخت به همراه داشته‌ باشد.

    منطقه ۱۰ دارای سه ناحیه و ۱۰ شورایاری است. شاخص‌ترین محلات این منطقه، سلسبیل، هاشمی، بریانک، حسام‌الدین و قصرالدشت است.

    این منطقه از شمال به خیابان آزادی، از شرق به بزرگراه نواب، از جنوب به خیابان قزوین و از غرب به بزرگراه یادگار امام محدود می‌شود.

    جمعیت منطقه ۱۰ حدود ۳۲۷ هزار نفر و با تراکم ناخالص جمعیتی حدود ۳۹۹ نفر در هر هکتار مساحت کل منطقه، از پرتراکم‌ترین مناطق شهر تهران بین مناطق ۲۲ گانه محسوب می‌شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *