مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۰روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.
×
×

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل
برف راه ۱۰۰ روستا در استان اردبیل را مسدود کرد

  • کد نوشته: 16466
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۷
  • ۰
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۰روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.
    برف راه ۱۰۰ روستا در استان اردبیل را مسدود کرد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۰روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.

    کلیم اله وثوقی در بازدید از عملیات برف‌روبی جاده‌های  شهرستان نیر با اشاره به اینکه همه راه‌های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌های ارتباطی روستاهای مسدود شده را امروز بازگشایی کنند و به احتمال زیاد از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان اردبیل باز است، بیان کرد: بیشتر روستاهایی که راه ارتباطی آنها مسدود می‌باشد در شهرستانهای گرمی، مشگین شهر و خلخال واقع هستند.

    وی با بیان اینکه بدنبال بارش برف ماموران راهداری نمک پاشی و برف روبی در جاده های استان را آغاز کرده اند، اظهار داشت: درحال حاضر شاهد بارش برف در راه ارتباطی اردبیل _ آستارا و خلخال _ اسالم هستیم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: امسال برای بازگشایی جاده‌های  استان ۲۸ هزار تن شن و نمک خریداری و در انبارها و راهدارخانه‌ها ذخیره شده است.

    وثوقی ادامه داد: ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۴۲۰ نیروی انسانی در قالب ۸۰ گروه راهداری جهت انجام عملیات برف‌روبی و بازگشایی در محورها و گردنه‌های استان اردبیل مستقر هستند.

    او از استقرار گروه‌های راهداری در تمام جاده‌های استان خبر داد و گفت: با تلاش همکاران این اداره کل تاکنون هیچ مورد خاصی از گرفتار شدن مسافران در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر گزارش نشده است.

    وی با بیان اینکه ۱۳۳ سامانه هوشمند نظارت و کنترل در جاده های استان نصب شده است، از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت وسایط نقلیه خود را مجهز به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ کنند تا سفر راحت و ایمنی داشته باشند.

    وی از مردم و مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

    از مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

    اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *