×
×

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه
آبرسانی۱۲۰روستای کرمانشاه باتانکر

  • کد نوشته: 16551
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین؛ «علیرضا کاکاوند» روز دوشنبه در نشست خبری به صورت مجازی با خبرنگاران رسانه‌های استان، افزود: در برخی از روستاها چاه‌های در اختیار کشاورزان را به منظور تامین آب شرب موردنیاز مردم پس از تایید کیفیت و سلامت آن اجاره می‌کنیم و اگر آب این چاه‌ها از نظر کیفیت تایید شود آن را وارد مدار بهره‌برداری می‌کنیم.
    آبرسانی۱۲۰روستای کرمانشاه باتانکر
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با بیان اینکه اکنون آب مورد نیاز ۱۲۰ روستای استان از طریق تانکر تامین می‌شود، گفت: تعداد این روستاها ۱۳۸ مورد بود که توانستیم ۱۸ روستا را بهره‌برداری از پروژه‌ها آبرسانی وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

    آبرسانی۱۲۰روستای کرمانشاه باتانکر

    آبرسانی۱۲۰روستای کرمانشاه باتانکر
    آبرسانی۱۲۰روستای کرمانشاه باتانکر

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین؛ «علیرضا کاکاوند» روز دوشنبه در نشست خبری به صورت مجازی با خبرنگاران رسانه‌های استان، افزود: در برخی از روستاها چاه‌های در اختیار کشاورزان را به منظور تامین آب شرب موردنیاز مردم پس از تایید کیفیت و سلامت آن اجاره می‌کنیم و اگر آب این چاه‌ها از نظر کیفیت تایید شود آن را وارد مدار بهره‌برداری می‌کنیم.

    او گفت: گاهی با این کشاورزان به توافق نمی‌رسیم و کشاورزان چاه‌ها را پس می‌گیرند و براین اساس در تامین آب شرب مردم روستا با مشکل مواجه می‌شویم.

    ۱۸۰۰ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب است

    وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۸۶ روستا در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۰ روستا دارای سکنه است، گفت: از این روستاها دارای سکنه ۲ هزار و ۳۰۰ روستا آبرسانی شده که هزار و ۸۰۰ روستای آن زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب است و مابقی زیرپوشش ما نیست.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه متولی روستاهای دارای آبی که زیرپوشش این شرکت نیست، ما نیستیم، افزود: برخی مواقع با شبکه بهداشت بر سر کیفیت آب این روستاها دچار مشکل می‌شویم در حالیکه ما تنها متولی روستاهای زیرپوشش هستیم.

    کاکاوند افزود: برنامه شرکت آب و فاضلاب استان باتوجه به محدودیت‌های اعتباری و بودجه، آبرسانی سالانه به ۱۰۰ روستا است و امیدواریم بتوانیم هر ساله این تعداد روستا را زیرپوشش ببریم.

    او، کیفیت آب را خط قرمز شرکت آب و فاضلاب دانست و گفت: در هر شهرستان یک اکیپ با تجهیزات کامل بر کیفیت آب نظارت مستمر دارند و جزو اولویت‌های این شرکت است.

    وی در ادامه این نشست خبری در مورد میزان تولید آب در استان نیز گفت: در سال ۹۸ در مجموع ۱۸۵ میلیون مترمکعب آب در استان تولید شد و در هشت ماه سپری شده از سال جاری نیز ۱۲۰ میلیون مترمکعب شامل ۱۰۰ میلیون مترمکعب در شهرها و ۲۰ میلیون مترمکعب در روستاهای استان آب تولید شد.

    بدهی ۷۰میلیارد تومانی مشترکان به شرکت

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه سخنانش به بدهی مشترکان به این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع مشترکان ۷۰ میلیارد تومان بابت مصرف آب به این شرکت بدهی دارند که بخش عمده ای از آن معادل ۵۰ درصد مربوط به ادارات است که درخواست می‌کنیم هرچه سریعتر بدهی خود را تسویه کنند.

    کاکاوند با بیان اینکه دستگاه‌های نظامی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان زندان‌ها بیشترین بدهی را به ما دارند، افزود: در جلسه‌ای با حضور مسوولان سپاه قرار شد حدود پنج میلیارد تومان بدهی را تهاتر کنیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز که ۶ میلیارد تومان بدهی دارد هنوز پرداخت نکرده است.

    وی با بیان اینکه از ادارات بابت عدم پرداخت دیون خود به شرکت اب و فاضلاب گله‌مند هستیم، گفت: باوجود همه مشکلاتی که داریم لحظه‌ای خدمات خود را در استان متوقف نکردیم و انتظار داریم ادارات و مشترکان هم به ما در راستای تسهیل در ارایه خدمات کمک کنند.

    وی با بیان اینکه هزینه آب بها ارزان است، تصریح کرد: در شهرها هزینه آب بها ۵۰ درصد و در روستاها ۲۰ درصد قیمت تمام شده است، و براین اساس شرکت آب و فاضلاب به شدت زیان ده است و انتظار داریم ادارات دولتی به موقع بدهی‌های خود را به شرکت پرداخت کنند.

    به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *