×
×

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی
افزایش۲۰درصدی پرداخت تسهیلات بانک مسکن خراسان شمالی

  • کد نوشته: 18109
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مرتضی ناصری روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در هشت ماهه امسال چهار هزار و ۷۴۹ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال پنج هزار و ۶۲۴ فقره پرونده بوده است، با وجود کاهش تعداد پرونده ها، مبلغ تسهیلات پرداخت شده افزایش داشته است.
    افزایش۲۰درصدی پرداخت تسهیلات بانک مسکن خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: شعب این بانک امسال در سرفصل‌های مختلف ۲ هزار و ۷۳۳ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.  

    افزایش۲۰درصدی پرداخت تسهیلات بانک مسکن خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مرتضی ناصری روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در هشت ماهه امسال چهار هزار و ۷۴۹ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال پنج هزار و ۶۲۴ فقره پرونده بوده است، با وجود کاهش تعداد پرونده ها،  مبلغ تسهیلات پرداخت شده افزایش داشته است.

    وی با اشاره به اینکه امسال پرداخت تسهیلات در بخش مشارکت کاهش داشته است گفت: شرایط اقتصادی، گرانی ها و البته نوسان قیمت سبب شده تا امسال میزان پرداخت تسهیلات در این بخش کاهش داشته باشد.

    ناصری تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه و نوسان قیمت ها،  سازندگان برآورد درست از سرمایه گذاری ندارند، افزایش قیمت ها سبب شده تا سرمایه گذار نتواند برنامه ریزی درستی از ارزش افزوده، سود و زیان آینده داشته باشد.  

    وی گفت: در امر سرمایه گذاری، شاید بتوان برای شرایط گرانی ها برنامه ریزی کرد اما وقتی قیمت ها نوسان دارد و دائم در حال تغییر است، بازار ثبات ندارد و این امر سبب می شود که سازندگان نتوانند برنامه ریزی درست داشته باشند.  

    کاهش ۵۶ درصدی تسهیلات بخش مشارکت 

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: هشت ماهه امسال ۴۵۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۷۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال در بخش مشارکت، تسهیلات پرداخت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۶ درصد کاهش دارد.  

    ناصری خاطرنشان کرد: در هشت ماه پارسال بیش از هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۶۰۳ میلیارد ریال در بخش مشارکت پرداخت شده است.  

    وی گفت: در هشت ماهه امسال پرداخت تسهیلات در ۷۵۴ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال برای خرید مسکن پرداخت شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۵ درصد رشد دارد و میزان تسهیلات بخش جعاله هم با افزایش ۹۵ درصدی در مقایسه با پارسال به ۳۶۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال رسید است.  

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۹۹۷ فقره تسهیلات در بخش جعاله مسکن در استان پرداخت شده است.  

    وی درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در شعب بانک مسکن استان گفت: در هشت ماهه امسال ۲۴۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال اندکی کاهش دارد.  

    وی درباره پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان در استان اهظار داشت: در ۹ ماهه امسال ۳۷۱ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۹۲ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است و اکنون ۲۰۰ نفر در پشت نوبت این تسهیلات هستند.  

    ناصری در بخش دیگر سخنان خود درباره پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده گفت: یکی از رویکردها و سیاست های دولت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرها است از سال قبل ۳۸۲ فقره پرونده به شعب بانک معرفی شده است و امسال ۱۸۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۲ میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده است.  

    وی خاطرنشان کرد: محدودیتی در پرداخت تسهیلات برای بافت فرسوده شهری وجود ندارد.  

    وی درباره اجرای مسکن مهر در استان گفت: در استان برای ساخت ۳۷ هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی، هفت هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۸۳ فقره مسکن شهری، ۱۰ هزار و ۴۳۵ فقره مسکن روستایی و ۶۰۹ فقره تسهیلات در بافت فرسوده بوده است.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی افزود: اکنون در شهرها و روستاهای استان چهار هزار و ۹۶ واحد مسکن مهر هنوز تعیین تکلیف نشده است.  

    ۵ دی، پایان مهلت واریز آورده اولیه مسکن اقدام ملی 

    ناصری درباره اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان گفت: کارگاه طرح ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای بجنورد و اسفراین تجهیز شده است و اکنون کارها در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه در اسفراین ۱۰۸ واحد مسکونی و در بجنورد ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب این طرح ساخته می شود افزود: تاکنون شمار بسیار کمی از متقاضیان، نسبت به تامین و واریز آورده ۴۰۰ میلیون ریالی اقدام کرده اند.  

    وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۶۹۵ نفر از متقاضیان، آورده ۴۰۰ میلیون ریالی را تامین  واریز کرده اند اظهار داشت: مهلت واریز آورده اولیه در پنج دی ماه جاری اتمام می یابد و پس از آن، افرادی که آورده را تامین نکرده اند از لیست حذف خواهند شد.  

    به گفته مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در استان هشت هزار و ۸۰ نفر متقاضی دریافت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن شده اند.  

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *