×
×

رییس جمعیت هلال احمر اسفراین
نجات۱۰کوهنوردان گمشده درشاه‌جهان

  • کد نوشته: 18307
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار انلاین ابراهیم سارمی اظهار داشت: در عصر روز جمعه این کوهنوردان که تعداد آنها۱۰ نفر بود برای صعود به قله شاه جهان عزیمت کرده بودند، که به علت شدت بارش برف و باد و کولاک منجر به گم کردن مسیر خود شده بودند.
    نجات۱۰کوهنوردان گمشده درشاه‌جهان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس جمعیت هلال احمر اسفراین خصوص جزئیات عملیات امداد و نجات اعلام کرد: هر ۱۰ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات شاه‌جهان در شمال این شهرستان توسط تیم های امداد نجات هلال احمر نجات یافتند.

    نجات۱۰کوهنوردان گمشده درشاه‌جهان

    نجات۱۰کوهنوردان گمشده درشاه‌جهان
    نجات۱۰کوهنوردان گمشده درشاه‌جهان

    به گزارش بازار کسب کار انلاین ابراهیم سارمی اظهار داشت: در عصر روز جمعه این کوهنوردان که تعداد آنها۱۰ نفر بود برای صعود به قله شاه جهان عزیمت کرده بودند، که به علت شدت بارش برف و باد و کولاک منجر به گم کردن مسیر خود شده بودند.

    وی در ادامه افزود: این کوهنوردان پس از تلاش چند ساعته گروه های امداد و نجات و عملیات کوهستان جمعیت هلال احمر در منطقه، دقایقی پیش نجات پیدا کردند.

    وی با اشاره به اینکه برای نجات این افراد از تجهیزات مکان یابی استفاده شده افزود: در جستجوی این افراد بیشتر از تجهیزات مکان یابی مرکز عملیات مستقر در هلال احمر استان استفاده شد و ابتدا افراد با مکانیابی به مسیر اصلی راهنمایی شده و سپس با کمک ۲ گروه امداد و نجات کوهستان نجات یافتند.

    رییس جمعیت هلال احمر اسفراین در ادامه از روند انتقال این افراد به منطقه امن گفت:  این تیم کوهنوردی اکنون در حال انتقال به روستای نوده بام در مجاورت این رشته کوه است.

    لازم به ذکر است که قله شاه‌جهان با ارتفاع سه هزار و ۸۰ متر، بلندترین نقطه از رشته کوه آلاداغ است که در شمال شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی واقع است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *