×
×

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی
ناسالم شدن هوای بجنوردبرای افرادحساس

  • کد نوشته: 20049
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی اله پور اظهار داشت: امروز شاخص کیفیت هوا در بجنورد ۱۲۵ ثبت شده است که برای گروه های حساس ناسالم است، دیروز هم شاخص کیفیت هوا در این شهر ۹۱ بود که در آستانه خروج از وضعیت سالم بودن قرار داشت.
    ناسالم شدن هوای بجنوردبرای افرادحساس
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: هوای بجنورد، مرکز استان امروز برای گروه‌های حساس جامعه از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان در شرایط ناسالم است.

    ناسالم شدن هوای بجنوردبرای افرادحساس

    ناسالم شدن هوای بجنوردبرای افرادحساس
    ناسالم شدن هوای بجنوردبرای افرادحساس

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی اله پور اظهار داشت: امروز شاخص کیفیت هوا در بجنورد ۱۲۵ ثبت شده است که برای گروه های حساس ناسالم است،  دیروز هم شاخص کیفیت هوا در این شهر ۹۱ بود که در آستانه خروج از وضعیت سالم بودن قرار داشت.

    وی خاطرنشان کرد: وارونگی دما سبب افزایش غلظت آلاینده ها در این شهر شده است.

    وی افزود: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.   

    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دی ماه جاری هوای بجنورد چهار روز برای گروه های حساس ناسالم بوده است.

    به عقیده کارشناسان، گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است؛ هم اکنون در اطراف شهر بجنورد شماری از واحدهای آلاینده نظیر سنگ شکن ها و کارخانه آسفالت فعال هستند.

    با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.  

    آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست استان مستقر است.

    مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی درباره کیفیت هوای شهر جاجرم نیز گفت: دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در جاجرم است و بر اساس داده های این ایستگاه شاخص کیفیت هوا در آن دیروز ۱۵ و امروز ۳۱ بوده که بر این اساس هوای این شهر امروز پاک است.  

    هواشناسی خراسان شمالی جوی پایدار را برای استان در روزهای آینده پیش بینی کرده است.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *