×
×

بجنوردتاپایان هفته کیفیت هوای ناسالم دارد

  • کد نوشته: 20318
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین جواد عمارلو روز سه شنبه به ایرنا گفت: بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان، شاخص سنجش آلودگی در ۲ روز گذشته برای تمام گروه ها ناسالم بود اما امروز آلودگی کمی کاسته شده اما در آستانه رسیدن به وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها قرار دارد.
    بجنوردتاپایان هفته کیفیت هوای ناسالم دارد
  • تبلیغ هدفمند

    کیفیت هوای بجنورد، مرکز خراسان شمالی برای چهارمین روز پیاپی ناسالم شده است که به گفته کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد.

    بجنوردتاپایان هفته کیفیت هوای ناسالم دارد

    بجنوردتاپایان هفته کیفیت هوای ناسالم دارد
    بجنوردتاپایان هفته کیفیت هوای ناسالم دارد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین جواد عمارلو  روز سه شنبه به ایرنا گفت: بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان، شاخص سنجش آلودگی در ۲ روز گذشته برای تمام گروه ها ناسالم بود اما امروز آلودگی کمی کاسته شده اما در آستانه رسیدن به وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها قرار دارد.

    وی گفت: امروز شاخص کیفیت هوای بجنورد ۱۴۶ ثبت شده که ناسالم برای گروه های حساس است، این رقم دیروز ۱۷۷ و روز یکشنبه ۱۵۸ بود که ناسالم برای تمام گروه های جامعه بود.  

    وی افزود: تغییر این وضعیت در انتظار تغییر آب و هوا و وزش باد است که در روزهای اخیر به علت وارونگی هوا، کیفیت هوا نامناسب شده است.

    وی گفت: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

    وی اظهار داشت: گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده است.

    عمارلو اظهار داشت: با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.

    کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار این اداره کل مستقر است.

    بر اساس این گزارش، هوای بجنورد در دی ماه امسال پنج روز برای گروه های حساس ناسالم و ۲ روز ناسالم برای تمام گروه ها بوده است.

    هواشناسی خراسان شمالی برای این هفته جوی پایدار برای استان پیش بینی کرده است.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *