×
×

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی
اعتبار۵۰۰میلیاردی علاج سدبیدوازاسفراین است

  • کد نوشته: 20539
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدعقیل مرتضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تامین اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل طرح علاج بخشی سد بیدواز در چند مرحله از مصوبات سفر سال قبل ریاست جمهوری به خراسان شمالی است که تا کنون ۵۸ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
    اعتبار۵۰۰میلیاردی علاج سدبیدوازاسفراین است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: طرح علاج‌بخشی سد بیدواز اسفراین ۷۵ درصد پیش رفته که تکمیل عملیات آن نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

    اعتبار۵۰۰میلیاردی علاج سدبیدوازاسفراین است

    اعتبار۵۰۰میلیاردی علاج سدبیدوازاسفراین است
    اعتبار۵۰۰میلیاردی علاج سدبیدوازاسفراین است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدعقیل مرتضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تامین اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل طرح علاج بخشی سد بیدواز در چند مرحله از مصوبات سفر سال قبل ریاست جمهوری به خراسان شمالی است که تا کنون ۵۸ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

    وی با اشاره به مشکل تامین اعتبار این پروژه افزود: عملیات علاج بخشی سازه سد از ابتدای امسال به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات مورد نیاز متوقف شده است.
    مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: به دلیل تامین نشدن اعتبار مصوب سفر دولت و طولانی شدن اختصاص آن، اکنون تکمیل طرح علاج بخشی این سد به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

    مرتضوی افزود: البته در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد ریال از باقی مانده اعتبار مصوب نیز، می توان پروژه علاج بخشی بیدواز را به مرحله قابل قبولی رساند و پروژه را هفت ماه پس از اختصاص اعتبارات آماده بهره برداری کرد.

    سد بیدواز اسفراین سومین سد بزرگ خراسان شمالی است که در شمال شرقی این شهر بر روی رودی به همین نام بسته شده است.
    این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که در سال ۸۳ با هدف تامین آب آشامیدنی و بخش های صنعت و کشاورزی شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید.
    سد بیدواز از چند سال پیش دچار مشکلات سازه ای در بدنه مخزن شده و از سال ۹۵ تاکنون عملیات علاج بخشی آن در حال اجرا است.

    ظرفیت برنامه ریزی شده سد بیدواز ۳۸ میلیون متر مکعب است که به دلیل مشکلات موجود و اجرای عملیات علاج بخشی در بدنه سد، ظرفیت آبگیری آن به ۱۴ میلیون مترمکعب محدود شده است.
    شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *