×
×

لغو واگذاری حق بهره‌برداری از قلعه تاریخی چالشتر چهارمحال و بختیاری

  • کد نوشته: 20754
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۷
  • ۰
  • معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: قلعه تاریخی چالشتر از فهرست مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی خارج‌شده است و حق بهره‌برداری از آن واگذار نمی‌شود.
    لغو واگذاری حق بهره‌برداری از قلعه تاریخی چالشتر چهارمحال و بختیاری
  • تبلیغ هدفمند

    معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: قلعه تاریخی چالشتر از فهرست مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی خارج‌شده است و حق بهره‌برداری از آن واگذار نمی‌شود.

    کوروش باباییان  افزود: نیمی از بنای تاریخی قلعه چالشتر در اختیار میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیست و واگذاری حق بهره‌برداری از این بنا به بخش خصوصی، احتمال بروز مشکلاتی را در پی داشت که با پیگیری‌های انجام‌شده، این بنا از فهرست مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی خارج شد.

    وی به استقرار سه موزه مهم سنگ، حمام و مردم‌شناسی در این بنای تاریخی اشاره و تصریح کرد: در صورت واگذاری حق بهره برداری این بنا به بخش خصوصی، لازم بود موزه‌های موجود در این بنا نیز جابه‌جا شود که به دلیل اهمیت و جایگاه بنا در فضای فرهنگی و اجتماعی استان، طرح واگذاری لغو شد و فعالیت موزه‌ها در بنای تاریخی قلعه چالشتر ادامه خواهد داشت.

    باباییان یادآور شد: به‌زودی طرح راه‌اندازی موزه‌های صنایع‌دستی با نگاه ویژه به حرفه آهنگری و دست‌بافت‌های محلی در قلعه چالشتر اجرا می‌شود و مجموع موزه‌های موجود در این بنای بازمانده از دوره قاجاریه به پنج موزه افزایش خواهد یافت.

    صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به‌منظور اعطای مجوز کاربری و بهره‌برداری مناسب از بناها و اماکن تاریخی قابل احیاء باهدف جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی تشکیل‌شده است.

    قلعه تاریخی چالشتر واقع در شهرستان شهرکرد در سال ۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسید.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *