معاون ساماندهی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به بخش جوانان همگام با حوزه ورزش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: طی سه سال گذشته اعتبارات حوزه جوانان وزارتخانه افزایش ۵۰۰ برابری نسبت به سال های قبل از آن داشته است.
×
×

افزایش ۵۰۰ برابری اعتبارات حوزه جوانان کشور

  • کد نوشته: 22029
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۸
  • ۰
  • معاون ساماندهی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به بخش جوانان همگام با حوزه ورزش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: طی سه سال گذشته اعتبارات حوزه جوانان وزارتخانه افزایش ۵۰۰ برابری نسبت به سال های قبل از آن داشته است.
    افزایش ۵۰۰ برابری اعتبارات حوزه جوانان کشور
  • تبلیغ هدفمند

    معاون ساماندهی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به بخش جوانان همگام با حوزه ورزش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: طی سه سال گذشته اعتبارات حوزه جوانان وزارتخانه افزایش ۵۰۰ برابری نسبت به سال های قبل از آن داشته است.

     افزایش ۵۰۰ برابری اعتبارات حوزه جوانان کشور
    افزایش ۵۰۰ برابری اعتبارات حوزه جوانان کشور

    محمد مهدی تندگویان در نشستی با سازمان های مردم نهاد جوانان البرز افزود: در حوزه  تشکل های مردم نهاد جوانان طی سه سال اخیر مصوبات خوبی برای  تسهیل در امور جوانان داشته ایم و در این مدت  موفق به ثبت ۲۵۰ شناسه در سطح کشور شده ایم.

    وی با بیان اینکه با افزایش اعتبارات در حوزه جوانان باز هم شاهد مشکلات در این بخش هستیم اظهار داشت: با وجود این کمبودها که البته نیاز است نسبت به افزایش این اعتبارات اقدامات بیشتری صورت گیرد اما امروز پایگاه مجمع ملی، مجامع استان ها و سازمان های مردم نهاد جوانان در کشور شکل گرفته و هیچ گونه ابهام قانونی در این حوزه وجود ندارد.

    تندگویان در ادامه در پاسخ انتقاد یکی از جوانان مبنی بر عدم نگاه وزیر ورزش به بخش جوانان گفت: این انتقاد و سوء تفاهم ها در حالی وجود دارد که نگاه ایشان به حوزه جوانان هم پای ورزش بوده و با این نگاه موفق شدیم که اقدامات خوبی در این بخش انجام دهیم.

    وی با بیان اینکه بیشتر از این بالی برای پرواز نداشتیم بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در این بخش وجود دارد این است که شاید ارتباط حوزه ورزش با جوانان تنها پنج درصد باشد به همین منظور نیاز است تا حتی اگر قرار نیست تبدیل به سازمان شود در دولت های بعدی در وزارت خانه ای مانند وزارت کشور قرار گیرد.

    معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن انتقاد از سخنان برخی از نمایندگان مجلس که عنوان می کنند که انتخابات حزبی برگزار کردیم گفت: سازمان های مردم نهاد در بخش جوانان هیچ وقت به سمت کارهای سیاسی و حزبی نرفته و نخواهند رفت.

    تندگویان در ادامه گفت: مشکلاتی در این بخش وجود دارد که نه تنها بنده بلکه هر کسی دیگر نیز در این جایگاه قرار بگیرد نتواند به آن چیزی که مد نظرش در حوزه کلان است دست یابد.

    وی با اشاره به جایگاه مجمع جوانان در کشور افزود: از روزهای ابتدایی دولت لایحه تفکیک سازمان ملی جوانان از ورزش  به مجلس ارسال و ۲ نیز در مجلس وقت مطرح که نمایندگان به آن رای ندادند، این در حالی است که ۳۰ میلیون جوان موجود در کشور این حق را دارند که یک نماینده در دولت داشته باشند و یا از جایگاهی برخوردار باشند که مطالباتشان در عرصه های مختلف پایش و رسیدگی شود چرا که جایگاه فعلی نه اعتبارات و نه قدرت و اختیارات لازم را ندارد.

    وی با بیان اینکه گزارش های عملکردی مان را  به تمام نهادهای نظارتی و قانونی داده ایم گفت: انتظار ما این است که به این گزارش ها توجه و اگر با نهادی که در حوزه جوانان کوتاهی کرده برخوردی شده ثمره آن برخورد را در کشور دیده و جوانان نیز آن را لمس کنند.

    معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:  شعار جوان گرایی که سالها است داده می شود خود بخشی از ناامیدی یک بخشی از جوانان شده است.

    تندگویان در ادامه با اشاره به انتصابات جوانان در کشور گفت: موضوعی است که سال ها از سوی جوانان در حال پیگیری بوده و امیدواریم که حضور جوانان در مقاطع مدیریتی کشور یک تحول ایجاد کند، ای کاش این مساله در اختیار ما بود و می توانستیم در انتصاب هایمان این کار را انجام بدهیم.

    وی ادامه داد: ما باید به جوانان اعتماد و آنها را به عرصه مدیریتی بازگردانده تا این کشور نجات پیدا کند چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد وضع اقتصاد و معیشتی مردم با همین روال ادامه پیدا کرده و جوانان نیز سرخورده تر خواهند شد.

    تندگویان در ادامه به تکمیل و تدوین سند اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: سند راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب تدوین و نخستین نهادی هستیم که این بیانیه را تبدیل به قانون و در آینده نزدیک برای دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *