×
×

استاندار خراسان شمالی
صنایع پای کار و وظیفه خودباشند

  • کد نوشته: 8133
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۳
  • ۰
  • محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت:در سایر استانهای کشور صنایع با پای کار آمدن اقدام به انجام سرمایه گذاری و هزینه نموده اند که این در استان بعلت عدم همراهی و نبود نیروی موثر هر کس کار خود را انجام می دهد و هیچ کس تکلیفی برای درست انجام دادن کار خود مسئولیتی را نمی پذیرد و این امر باید جز مطالبات مردم و توسعه استان باشد که متاسفانه مورد توجه کسی قرار نگرفته است.
    صنایع پای کار و وظیفه خودباشند
  • تبلیغ هدفمند

    محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت:در سایر استانهای کشور صنایع با پای کار آمدن اقدام به انجام سرمایه گذاری و هزینه نموده اند که این در استان بعلت عدم همراهی و نبود نیروی موثر هر کس کار خود را انجام می دهد و هیچ کس تکلیفی برای درست انجام دادن کار خود مسئولیتی را نمی پذیرد و این امر باید جز مطالبات مردم و توسعه استان باشد که متاسفانه مورد توجه کسی قرار نگرفته است.

    استاندار خراسان شمالی از اهمال صنایع برای انجام مسوولیت اجتماعی انتقاد کرد و گفت: عمل به این مهم، مطالبه به حق از صنایع بزرگ است.

    وی خاطرنشان کرد: صنایعی که به ظاهر در استان مشغول به فعالیت هستند جز ایجاد چند درصد شغل که مجبور به انجام آن هستند چه کرده اند این مطالبه همه مردم است نه من استاندار و قطعا در صورت اجرا آن به نفع همه است صنایع مستاجراستان هستند و موظفند در قبال مسئولیتی که پذیرفته اند پاسخگو باشند این مطالبه به حق مردم است که حتی موافقان نیز نسبت به این مطالبه با سکوت خود در خفا رفته وسکوت نموده اند.

    وی افزود: زمانی می توانیم بگوئیم رشد داشته ایم که منافع همه در میان باشد نه فقط عده ای و همه باید پای کار باشند و از حق خود دفاع نمایند این انسجام در دیگر استانها منجر شده تا صنایع پای کار آمده و به مسئولیتی که در قبالش مجوز فعالیت دریافت کرده اند را درست انجام دهند. متاسفانه حتی نمی دانیم حساب بانکی این صنایع در کجاست مجوز فعالیت را از ما می گیرند و حساب بانکی اش در جای دیگر .

    وی درارتباط با استفاده صنایع از آب بکر و دست اول موجود در استان یادآور شد و گفت : صنایع موجود در استان باید نسبت به استفاده از آب مخصوص آشامیدن با توجه به اینکه این امر در سند سازگاری با کم آبی دیده شده نیز خاتمه دهند .

    وی اظهار داشت با توجه به اینکه استان دارای کارخانجات بزرگی چون سیمان،قند شیروان،آلومینای جاجرم، پتروشیمی خراسان شمالی ، فولاد و لوله گستر اسفراین نام برد که در استان در حال فعالیت هستند اما با وجود این صنایع هنوز جز استانهای محروم و نیازمند به ورود صنایع و ایجاد اشتغال پایدار و انجام سرمایه گذاری در استان هستیم.

    صنایع پای کار و وظیفه خود باشند
    صنایع پای کار و وظیفه خودباشند

    تقویت ادارات شهرستان بر اساس پتانسیل و جسارت مدیران

    شجاعی استاندار خراسان شمالی درباره پیشنهاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هر شهرستان محل استقرار یک اداره کل بر حسب ظرفیت و توانمندی های موجود باشد گفت: شهرستان اسفراین، منطقه صنعتی استان بوده و لازم است اداره صمت آن شهرستان به اندازه یک اداره کل تقویت شده و به لحاظ نیروی انسانی، مدیر توانمند داشته باشد،  شهرستان کشاورزی استان هم باید مدیر کشاورزی قدرتمند و جسور با ساختار نیرومند به حد یک اداره کل کشاورزی درون خود داشته باشد.

    وی عنوان داشت: هر شهرستان باید متناسب با ظرفیت و برنامه های متناسب با پتانسیل های تدوین شده که بعنوان چراغ هدایت و توسعه که اسناد آن تیین شده حرکت کند.

    وی در ارتباط با ادغام دانشگاه کوثر با سایر موسسات عالی اظهار داشت: از آنجایی که ساماندهی مراکز آموزش عالی در کشور یکی از موارد در درستور کار بوده که این اقدام، اقدام خوبی است اما نباید ساماندهی را به معنای ادغام دانست چرا که این نوع طرز فکر اشتباه است.

    پیمانکاران تمایلی برای اجرای پل های روستایی ندارند

    شجاعی اظهار داشت از آنجایی که نبود پل های استاندارد در شریانت روستایی استان بعنوان یک معضل اساسی در جهت ایجاد ارتباط محورهای روستای در مواقع بحرانی است و جزو دغدغه های مهم استان محسوب می شود هر چند که ساخت و ایجاد این نوع پل ها پیگیری شده و شماری از پل ها به مناقصه گذاشته شده اما مورد استقبال پیمانکاران واقع نشده است.

    وی یکی از عوامل مانع در استقبال پیمانکاران پل ساز را افزایش قیمت ها و بالا رفتن هزینه دانست و گفت به این علت پیمانکاران رغبتی به انجام کار نداشته و از چنین پروژه های استقبال نمی کنند.

    صدور مجوز بی نام برای سرمایه گذاران

    شجاعی با اشاره به صدورمجوزهای بی نام سرمایه گذاری اظهار داشت: نباید اصل کار را زیر سوال برد بلکه باید با بررسی شرایط کشور دید که چقدر سرمایه گذار وارد استان شده چرا که صدور مجوز بی نام به معنای تسهیل در امور سرمایه گذار نیست هر وقت که سرمایه گذار وارد استان شد مجوزهای لازم جهت شروع فعالیتش آماده است.

    استاندار خراسان شمالی افزود سخت گیریها علاج واقعه نبوده که هیچ ، سرمایه گذار را نیز فراری می دهد و مصداق آن را می توان در عدم تامین زمین مورد نیاز برای فردی که در جهت خودروسازی متقاضی ایجاد سرمایه گذاری در استان بود و زمین موردنیازش تامین نشد و ناامید از استان روی انداخت و سرمایه اش را در جای دیگر هزینه کرد و اکنون ما به دنبال تامین ناوگان روستایی مورد نیاز به دنبال او هستیم.

    به زودی رئیس ایمیدرو به استان خواهد آمد

    وی درباره  تغییر برخی مسوولان رده بالا و معاونان استانداری اظهار داشت: مدیری که خوب عمل نکند بخاطر احترام به خواسته مردم باید تغییر کند و این نگاه تغییر به معنای نابسامانی نیست چرا که مسئول ناکارآمد به ضرر جامعه و مردم می باشد و تغییرش نه تنها موجب نابسامانی نیست بلکه ساماندهی را بدنبال خود دارد و هر مدیر و مسئولی که به وظیفه اش درست عمل نکند با وی شوخی ندارم رفاقت و دوستی جای خودش اما درست انجام دادن به وظیفه مدیر متعهد را می طلبد.

    شجاعی از اینکه زمانی چراغ ها خاموش است کسی جویایی علت ان نمی شود و جای تعجب دارد چرا که برای امورات انجام نشده هیچ موضع گیری انجام نمی شود اما برای اجرای طرح ها و پروژه ها بهانه گیری ها آغاز می شود.

    استاندار خراسان شمالی در ارتباط با انجام پروازبجنورد – عشق آباد گفت: در این باره با انجام پیگیری های لازم منتظر اظهار نظر ترکمنستان هستیم .

    وی جهت حضور تیم استحفاظی ایمیدرو در معدن آلبلاغ اسفراین گفت: رئیس ایمیدرو به زودی با سفر به استان در راستای اجرای مصوبات سفر دولت و تعیین تکلیف موضوعات مرتبط به استان سفر خواهد کرد.

    افزایش نابرابری و تورم کالاها در خراسان شمالی

    وی با اشاره به موضوع تورم و گرانی در استان افزود: وقتی کالای مورد نیاز به استان وارد می شود به لحاظ تحمیل هزینه های جابجایی قطع به یقین هزینه اش برای مصرف کننده سنگین تمام خواهد شد هر چند در استان تنها ۳۱۶ واحد صنعتی در استان وجود دارد اما این بدان معنی است که تولید اشتغال در استان وجود ندارد و مواد اولیه باید از خارج استان تامین شود و این تامین نیاز به صرف هزینه گزاف و بر دوش مصرف کننده است.

    وی افزود: هر چند به لحاظ اعلام وزارت اقتصاد و دارایی جایگاه استان به رده نوزدهم در زمینه بهبود فضای کسب و کار تغییر کرده و باعث بهتر شدن ضریب ۳ دهمی استان نسبت به متوسط کشوری شده است و این امر موجب شده که از آخر جدول خارج شویم و این موجب شده که هرچند تورم در استان زیاد بود امام نسبت به متوسط کشوری کمتر شده است.

    شجاعی گفت: هرچند اوضاع اقتصادی به لحاظ امنیت و عملکرد یا بروکراسی اداری و بانک ها بهبود یافته اما هنوز باید تلاش و کوشش در جهت هر چه بهتر شدن اقتصاد استان داشته باشیم .

    شجاعی درباره مشارکت شهرداری بجنورد در پروژه «رز» گفت: باید بخش خصوصی وارد کار شود چون یقیناً انجام چنین پروژه ای از توان دولت و شهرداری خارج است و این خوب است که سرمایه های در گردش خارج استان را به استان بیاوریم.

    وی با اشاره به اینکه :بخشی از دغدغه های مردم از دست دادن بوستان استان باید به آن توجه شود و راهکاری برای قشر محروم که دغدغه استفاده از این مکان را دارند داشته باشیم .

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *