×
×

فصل برداشت انار
آموزش وبازاریابی محصولات کشاورزی عاملی درحفظ بازار

  • کد نوشته: 9035
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۱
  • ۰
  • از آنجایی که درهر نقطه از گلستان می توان طلا استخراج کرد و این هنر صنعتگر است که چگونه با دستان خود به این سنگ گرانبها شکل و روی دهد تا موجب چشم نوازی در چشم بیننده گردد لذا همانطور که همگان می دانند گلستان معروف است به صنعت کشاورزی که لازمه آن است که مسئولین با ایجاد راهکارهای اساسی و کارشناسی شده در امر فروش محصولات کشاورزی و باغی به باغداران و کشاورزان خدمات دهی دهد که این خدمات دهی را می توان در ارائه آموزش های لازم در جهت نوع کشت و برداشت محصولی که مورد نیاز جامعه در آن سال است و یا مشاور در ارائه خدماتی همچون همسان سازی کشت و برداشت محصولاتی که مورد نیاز بازار و تامین مایحتاج سفره خانواده ها محسوب می شود می باشد .
    آموزش وبازاریابی محصولات کشاورزی عاملی درحفظ بازار
  • تبلیغ هدفمند

    ورود سه هزار تن انار گنبدکاووس به بازار

    همزمان با فرارسیدن فصل پاییز و موسم برداشت انار از ۲۵۰ هکتار باغات گنبدکاووس که برای چندمین سال پیاپی در این شهرستان مرزی با اقلیم خشک و نیمه خشک به بار نشسته‌، سه هزار تن از این محصول آماده ورود به بازار مصرف است.

    کشت و تولید انار در یک دهه گذشته در گنبدکاووس رونق گرفته و اکنون ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان برای تولید این محصول تبدیل به باغ انار شده که ۲۵۰ هکتار آن به باروری رسیده است.

    به گفته کارشناس جهادکشاورزی گنبدکاووس ارقام کشت شده انار در این شهرستان مرزی، تا ۸۰ درصد رقم “ممتاز ملس ساوه” و بقیه نیز از دو رقم “شیشه گپ و یوسف خانی” است.

    عزیز جاوید اظهار داشت: به طور میانگین هر هکتار باغ انار در گنبدکاووس بین ۱۰ تا ۱۵ تن محصول می‌دهد که براین اساس پیش بینی می‌شود امسال افزون بر سه هزار تن انار از  باغات بارور این شهرستان برداشت شود.

    وی بابیان اینکه استقبال کشاورزان گنبدی برای تبدیل اراضی زراعی به باغی بویژه انار در سال‌های اخیر افزایش یافته افزود: براین اساس باید برخی صنایع تبدیلی این محصول نیز در منطقه راه اندازی شود که جهادکشاورزی خصوص برای ارایه خدمات حمایت آماده است.

    شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با داشتن ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی از جمله چهار هزار هکتار باغ از شهرستان‌های مهم تولیدات بخش کشاورزی استان گلستان است./ایرنا

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    آموزش و بازاریابی محصولات کشاورزی عاملی اساسی در جهت حفظ بازار

    از آنجایی که درهر نقطه از گلستان می توان طلا استخراج کرد و این هنر صنعتگر است که چگونه با دستان خود به این سنگ گرانبها شکل و روی دهد تا موجب چشم نوازی در چشم بیننده گردد لذا همانطور که همگان می دانند گلستان معروف است به صنعت کشاورزی که لازمه آن است که مسئولین با ایجاد راهکارهای اساسی و کارشناسی شده در امر فروش محصولات کشاورزی و باغی به باغداران و کشاورزان خدمات دهی دهد که این خدمات دهی را می توان در ارائه آموزش های لازم در جهت نوع کشت و برداشت محصولی که مورد نیاز جامعه در آن سال است و یا مشاور در ارائه خدماتی همچون همسان سازی کشت و برداشت محصولاتی که مورد نیاز بازار و تامین مایحتاج سفره خانواده ها محسوب می شود می باشد .

    در صورتی که این نوع مشاوره ها را در اختیار کشاورزان و باغداران از طریق سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد قطعا شاهد از بین رفتن دست رنج محصولات تولیدی این عزیزان و به یغما رفتن تلاش و پشتکاری که برای به ثمر رسیدن آن همه رنج با سوء استفاده برخی دلال از بین نرود و محصول تولیدی خود را به رایگان در اختیار واسطه قرار دهد و همان محصول را خود با قیمت گزاف برای گذران زندگی تهیه نماید.

    و همچنین با فراهم سازی بازار هدف و مصرف می توان دست سودجویان را از دست رنج صورت گرفته کوتاه و محصولات تولید شده را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده رساند بدون اینکه نه کشاورز متضرر شود و نه مصرف کننده گران خرید کنند.

    از آنجایی که انار هم همچون سایر محصولات باغی گلستان است به تازگی رغم های از این محصول در حد و اندازه انار ساوه است که اگر به آن توجه نشود قطعاً موجب زیان کشاورزان خواهد شد.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *