رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: ۱۳ طرح گردشگری با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال در شهرستان در دست اجرا است.
×
×

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان
اجرای ۱۳ طرح گردشگری در رفسنجان

  • کد نوشته: 9670
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۶
  • ۰
  • رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: ۱۳ طرح گردشگری با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال در شهرستان در دست اجرا است.
    اجرای ۱۳ طرح گردشگری در رفسنجان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: ۱۳ طرح گردشگری با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال در شهرستان در دست اجرا است.

    اجرای 13 طرح گردشگری در رفسنجان
    اجرای ۱۳ طرح گردشگری در رفسنجان

    حسن حسینی در آیین گرامیداشت روز گردشگری اظهار داشت: در ۲ دهه اخیر صنعت گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه روستایی در نقاط مختلف جهان مورد توجه قرار گرفت اما کرونا وضعیت اقتصادی و معیشتی‌ روستایی را دچار رکود کرده است و با وجود این‌ ویروس منحوس سفرها کاهش یافته و روستاها‌ از رونق‌ افتاده‌اند.

    حسینی با اشاره به اینکه روستاها‌ به دلیل تنوع‌ اقلیمی‌ ظرفیت‌ مناسبی برای گردشگری هستند ادامه‌ داد: در رفسنجان‌ ۲ نوع اقلیم‌ روستایی شامل اقلیم روستایی‌ دشت و اقلیم‌ روستایی کوهستانی وجود دارد که هرکدام‌ دارای قابلیت‌‌های خاصی هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

    حسینی در زمینه حمایت‌‌های مجتمع مس از طرح‌ های گردشگری تصریح‌ کرد: طی ۶ ماهه‌ نخست سال جاری برای تهیه مواد اولیه به متقاضیان اجرای طرح‌‌های صنایع دستی و گردشگری ۳۳ میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم‌‌بهره اعطا شده است‌.

    وی خاطرنشان کرد: کرونا‌ به صنعت‌ گردشگری دربخش‌‌‌های دفاتر اقامتی، هتل‌‌ها، اقامت‌گاه‌‌های بومگردی و  دفاتر خدمات گردشگری ۱۰۰‌ میلیارد ریال خسارت‌‌ وارد کرد که امیدواریم‌ با از بین‌ رفتن این‌ ویروس سفرهای‌ گردشگری فعال و بخش‌های مذکور رونق بخشیده شوند.

    رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان عنوان کرد: در زمینه سرمایه گذاری در گردشگری ۱۳ طرح‌ با اعتبار بیش‌ از یک‌هزار میلیارد ریال در رفسنجان‌ در دست‌ اجراست که شامل مجتمع‌‌های گردشگری کوچک و بزرگ، واحدهای‌ اقامتی و بوم‌ گردی است.

     مجید فصیحی هرندی هم رونق بخش گردشگری شهرستان‌ را در کنار حفظ کشاورزی موجب رونق اقتصادی شهرستان دانست‌ و بیان داشت: رفسنجان دارای آثار بکر گردشگری، جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی است‌ که می‌توان‌ به دره‌ منحصر به‌فرد راگه، بزرگترین خانه خشتی جهان، هتل‌هایی با تلفیق معماری سنتی و مدرن، دریاچه نمک در جوادیه‌ الهیه فلاح،  قلعه‌ها، کاروانسراها و … اشاره کرد.

    محسن‌ ارسلان ریییس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فوتبال مس رفسنجان بیان کرد: باشگاه فوتبال مس رفسنجان به عنوان سفیر گردشگری انتخاب شده است تا با توجه  به راهیابی به لیگ برتر، می‌توان‌ به شهرهای دیگر کشور حضور پیدا کند و یا میزبان‌ مسافران از نقاط مختلف کشور شود و ظرفیت‌‌های گردشگری شهرستان‌ معرفی شود.

    ارسلان گردشگری معدن‌ را از شاخص‌ترین‌ پارامترها در این‌ حوزه عنوان کرد و افزود: رفسنجان در کنار آثار گردشگری و جاذبه‌‌های طبیعی بزرگترین‌ معدن‌ روباز مس در خاورمیانه را دارد که می‌تواند زمینه‌ساز بازدید گردشگران‌ داخلی و خارجی باشد.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *