×
×

رییس شورای اسلامی شهر کرج
افتتاح ۶.۵ کیلومتر از خط ۲ متروی کرج

  • کد نوشته: 9725
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۷
  • ۰
  • اکبر سلیم نژاد- رییس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که برای خدمات رسانی مناسب به مردم ۶.۵ کیلومتر از خط ۲ قطار شهری کرج تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
    افتتاح ۶.۵ کیلومتر از خط ۲ متروی کرج
  • تبلیغ هدفمند

    اکبر سلیم نژاد- رییس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که برای خدمات رسانی مناسب به مردم ۶.۵ کیلومتر از خط ۲ قطار شهری کرج تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    اکبر سلیم نژاد روز یکشنبه  در حاشیه بازدید عزیزاله شهبازی  استاندار البرز از روند پیشرفت فیزیکی ایستگاه‌های اولویت دار قطار شهری کرج اظهار داشت: با توجه به تامین مناسب منابع اعتباری مورد نیاز، ایستگاه‌های بین ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی تا پایان سال در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد که به این منظور باید فعالیت شبانه‌روزی در تونل‌ها و کارگاه‌های پروژه برقرار باشد.

    وی ادامه داد: تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج برای بهره‌برداری از فاز یک پروژه مترو به طول ۶.۵ کیلومتر شامل ایستگاه‌های F و K معطوف است که به این منظور از منابع اعتباری شهر،  اوراق مشارکت و حمایت‌های دولت استفاده کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم گره از پروژه‌ای که سال‌ها درگیر حواشی و مباحث مختلف بوده و کمترین پیشرفت فیزیکی را داشته، بگشاییم و آن را روی ریل بهره‌برداری قرار دهیم.

    افتتاح ۶.۵ کیلومتر از خط ۲ متروی کرج
    افتتاح ۶.۵ کیلومتر از خط ۲ متروی کرج

    رییس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: با وجود مشکلات کنونی کشور مانند محدودیت های مالی و شرایط کرونا توانستیم ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تسریع در تکمیل این پروژه جذب نماییم و با تزریق ۱۲۷ میلیارد تومان  دیگر فاز نخست این پروژه به اتمام خواهد رسید.

    سلیم نژاد یادآور شد: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه در۲ ایستگاه F و K  حدود ۹۵ درصد است که حدود ۴۰ درصد از آن در طول یک سال اخیر حاصل شده است. احداث چنین پروژه ای در شرایط کنونی کار پیچیده‌ای است و حتی برای انجام آن ساختار یک شهر دگرگون می شود اما عملیات عمرانی اکنون به خوبی در حال پیشرفت و انجام است.

    سلیم نژاد خاطرنشان کرد: عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج با ۲۷ کیلومتر مسافت و ۲۷ ایستگاه از سال ۸۵ آغاز شده که تاکنون حدود ۱۵ کیلومتر از تونل این پروژه عظیم بین دانشگاه خوارزمی و پل شهید سلطانی کرج حفاری شده است. در این محدوده ۱۳ ایستگاه قطار شهری در دست ساخت و تکمیل قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *