×
×

رئیس پلیس فتا خوزستان
گوشی هوشمندخودرابرای تعمیربه تعمیرکاران مجازبسپارید

  • کد نوشته: 21259
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر بیان کرد: خانمی به اين پليس مراجعه کرده و مدعی شد که جهت تعمير نرم افزاري گوشي هوشمند خود به تعمیرکار موبایل مراجعه کرده و به درخواست تعمیرکار، رمز اپل آيدي را در اختيار وی قرار داده است.
    گوشی هوشمندخودرابرای تعمیربه تعمیرکاران مجازبسپارید
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری متهمی که با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شاکی و سرقت اطلاعات خصوصی وی اقدام به تهدید و اخاذی کرده بود، خبر داد .

    گوشی هوشمندخودرابرای تعمیربه تعمیرکاران مجازبسپارید

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر بیان کرد: خانمی به این پلیس مراجعه کرده و مدعی شد که جهت تعمیر نرم افزاری گوشی هوشمند خود به تعمیرکار موبایل مراجعه کرده و به درخواست تعمیرکار، رمز اپل آیدی را در اختیار وی قرار داده است.

    وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود از دسترسی غیرمجاز شخص ناشناسی به اطلاعات خصوصی خود خبر داد و گفت: پس از مدتی که از تحویل گوشی هوشمندم گذشت، شخص ناشناسی اقدام به تهدید به انتشار تصاویرم کرده و باعث سلب آسایش من و خانواده‌ام شده است.

    سرهنگ حسنوند گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده مقدماتی تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت؛ در بررسی‌های اولیه شیوه سرقت اطلاعات شاکی کشف شده و مشخص شد متهم با استفاده از اطلاعاتی که از ایمیل شاکی به دست آورده به صورت غیر مجاز وارد حساب کاربری اپل آدی قربانی شده و به تصاویر و اطلاعات خصوصی وی دسترسی پیدا کرده است.

    این مقام مسئول ادامه داد: با انجام اقدامات فنی، کارشناسان پلیس فتا به سرنخی رسیدند که با مشخصات تعمیرکار موبایل تطابق داشته و در نهایت منتهی به کشف هویت این مجرم سایبری شد.

    وی بیان کرد: با کشف هویت متهم و با هماهنگی مقام قضایی این شخص به پلیس فتا احضار شده و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت؛ متهم پس از تحقیقات منکر هرگونه کار مجرمانه شده اما پس از انجام مواجهه با مستندات پرونده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

    این مقام انتظامی با اشاره به اشتباه شاکی این پرونده که رمز حساب اپل آی‌دی خود را در اختیار تعمیرکار قرار داده بود، به  شهروندان هشدار داد: برای تعمیر وسایل هوشمند و دیجیتالی خود به تعمیرگاه‌های مجاز که جواز کسب معتبر دارند مراجعه کنید ؛ همچنین هیچ‌گاه رمز حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

    رئیس پلیس فتا استان خوزستان از معرفی متهم به همراه پرونده به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خود خبر داد و گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، آن را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *