×
×

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان
افرادبالای۶۰سال الویت تزریق واکسن

  • کد نوشته: 22869
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۶
  • ۰
  • عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن ابراز نگرانی از وضع موجود در استان گلستان از مردم خواست که سفرهای درون شهری و دورهمی های خانوادگی را به حداقل برسانند و از تردد غیر ضروری خودداری کنند.
    افرادبالای۶۰سال الویت تزریق واکسن
  • تبلیغ هدفمند

    ویروس کرونا افراد متفاوت را به طریق گوناگون تحت تاثیر قرار می دهد.بیماری اکثر افراد مبتلا خفیف یا متوسط است و بدون نیاز به بستری شدن بهبود می یابند.انتقال این ویروس می تواند از طریق سرفه و عطسه فرد مبتلا به اطراف پخش شود.به همین دلیل در ملاقات های خود فاصله اجتماعی را رعایت کنید چرا که همه افراد مبتلا علائم این بیماری را ندارند و ممکن است شما نتوانید آن را تشخیص دهید.

    افرادبالای۶۰سال الویت تزریق واکسن
    افرادبالای۶۰سال الویت تزریق واکسن
    افرادبالای۶۰سال الویت تزریق واکسن

     رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین گفت که اصلی ترین دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا تردد و دورهمی ها است.

    وی در ادامه گفت: علی رغم اینکه ۱۱ ماه از شروع کرونا گذشته اما مسائلی وجود دارد که شانس شیوع این ویروس را افزایش می دهد.امیدواریم در تعطیلات پیش رو در بهمن ماه و ایام نوروز مردم عزیزمان رعایت وضع موجود را بکنند و  تردد و دورهمی را تا حد امکان کاهش دهند.

    گفتنی است سالمندان نسبت به سایر افراد آسیب پذیری بیشتری نسبت به ویروس کرونا دارند.این بیماری همچنین در کسانی که بیماری های زمینه ای مثل دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و سرطان دارند به شکل شدیدتری بروز پیدا می کند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این خصوص گفت: در زمان تزریق واکسن الویت با افراد بالای ۶۰ سال است و سپس زنان باردار و بیماران صعب العلاج و همچنین کادر درمان.

    به گفته عبدالرضا فاضل در روز شنبه تعداد ۳۹۲ نفر از مردم استان به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۸۱ نفر در ICU بستری هستند و ۲۸ نفر نیز با دستگاه به تنفس خود ادامه می دهند و هم چنین ۲ نفر از این عزیزان فوت شدند.

    لازم به ذکر است طبق تصیمات ستاد ملی کرونا از هفته آینده منع تردد به استان های شمالی برقرار خواهد شد و هیچ وسیله نقلیه ای نمی تواند از سایر استان ها وارد سه استان شمالی کشور شود.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *