×
×

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی
ادعای یک شرکت فناور،رفع آزمون برخط با سامانه وانیارکلود

  • کد نوشته: 6319
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۲
  • ۰
  • یک شرکت فناور خراسان شمالی با طراحی سامانه «وانیار کلود» ادعای برطرف کردن مشکلات کنونی برگزاری آزمون‌های برخط (آنلاین) در فضای مجازی دانشگاه‌ها، مدارس و نهادهای آموزشی را دارد.
    ادعای یک شرکت فناور،رفع آزمون برخط با سامانه وانیارکلود
  • تبلیغ هدفمند

    یک شرکت فناور خراسان شمالی با طراحی سامانه «وانیار کلود» ادعای برطرف کردن مشکلات کنونی برگزاری آزمون‌های برخط (آنلاین) در فضای مجازی دانشگاه‌ها، مدارس و نهادهای آموزشی را دارد.

    رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی روز شنبه در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار داشت: با بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم این استان در زمینه برگزاری آموزش و آزمون های آنلاین با مشکلات مختلفی در دانشگاه ها و حتی مدارس مواجه است و از دیگر سو برگزاری کامل آزمون های آنلاین دانشگاهی در خراسان شمالی، نیازمند فراهم کردن زیرساخت های این حوزه بود.

    مهران گرمه افزود: با فهرست کردن نیازهای این حوزه، ایده طراحی سامانه ای برای رفع مشکلات آزمون های آنلاین به شرکت تبادل داده های ابَر آروند خراسان شمالی سپرده شد که این شرکت نیز سامانه وانیار کلود را طراحی و اجرا کرد.

    وی گفت: پارک علم و فناوری خراسان شمالی بعد از همه گیری کرونا خود را مکلف دانست از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند حمایت کند و یکی از نیازهای اصلی جامعه پس از دوره کرونا، نیاز به آموزش و برگزاری آزمون های آنلاین است.

    وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و دسترسی به تجهیزات و شبکه را برای آموزش و آزمون آنلاین ندارند، اظهار داشت: این سامانه مشکلات تجهیزات و دسترسی را حل کرده است و قابلیت این را دارد که در همه دانشگاه ها، مدارس و آموزشگاهها در هر نقطه کشور به ویژه در دوره همه گیری کرونا استفاده شود.

    گرمه اظهار داشت: این سامانه با بررسی مشکلات برگزاری آزمون های آنلاین دانشگاهی و دیگر نهادها سامانه ای را طراحی کرده است که مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را به صفر رسانده است و اکنون دانشگاه ها، آموزش و پرورش و هر دستگاهی که بخواهد به صورت آنلاین آزمون برگزار کند می تواند با این سامانه و حتی بدون وجود تجهیرات، دسترسی به شبکه و دیگر محدودیت ها این کار را با ایمنی ۱۰۰ درصد و بدون تقلب انجام دهد.

    ادعای یک شرکت فناور،رفع آزمون برخط با سامانه وانیارکلود
    ادعای یک شرکت فناور،رفع آزمون برخط با سامانه وانیارکلود

    مدیر پروژه سامانه وانیار کلود نیز گفت: این سامانه حاصل کار پنج ماهه یک تیم ۱۰ نفره است که به صورت شبانه روزی برای رفع مشکلات آموزش مجازی در استان و کشور کار کرده و برآورد هزینه های اجرا تا کنون ۶۰۰ میلیون ریال است.

    امین ایمانی افزود: این سامانه با تنوع بخشی به سوالات و امکان پاسخگویی تستی و تشریحی و رمزگذاری آنها، امکان تقلب را به حدود صفر رسانده و برای دسترسی راحت و بدون مشکلات بارگذاری چندین ساعت قبل از آغاز آزمون، سوالات رمز گذاری شده به دست امتحان شوندگان می رسد و با آغاز آزمون کلید بازگشایی به دست آنها می رسد.

    وی گفت: این سامانه مصرف داده و هزینه های جانبی و الکترونیکی را نیز به کمتر از نصف می رساند و اگر یک سامانه نیاز به ۱۰۰ واحد پردازش اطلاعات دارد این سامانه کار را با کیفیت بهتر و تنها با ۵ درصد پردازش انجام می دهد و با یک دهم منابع سخت افزاری نیز نتیجه مناسب گرفته می شود.

    وی اظهار داشت: در یک آزمون ۱۰۰ نفره در سامانه های دانشگاهی هزینه سرور سرسام آور است و نیازمند خرید تجهیرات گران قیمتی است اما این سامانه می تواند بدون خرید سخت افزار، آزمون ها را تعریف و اجرا کرده و هر فرد به اندازه نیاز خود می تواند از این سامانه استفاده کند.  

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی ۱۰۸ شرکت فناور را در زیرمجموعه خود دارد.

    به استناد سامانه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری شمار شرکت های دانش بنیان این استان از دهم تیرماه پارسال تاکنون با افزایشی ۴۵ درصدی از ۱۲ شرکت به ۱۷ شرکت افزایش یافته است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *