×
×

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد
روستاهای ناایمن،ایمن می شوند

  • کد نوشته: 7398
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۱
  • ۰
  • سعید رئوفی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد از جذب اعتبار 150 میلیاردی خبر داد و گفت : این اعتبار جهت اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی و پایدارسازی روستاهای بجنورد جذب گردیده است.
    روستاهای ناایمن،ایمن می شوند
  • تبلیغ هدفمند

    سعید رئوفی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد از جذب اعتبار ۱۵۰ میلیاردی خبر داد و گفت : این اعتبار جهت اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی و پایدارسازی روستاهای بجنورد جذب گردیده است.

    رئوفی اظهار داشت: چالش و مشکل عمده ساخت و ساز روستای را در سوانحی همچون افتادن سنگ،سیلاب،رانش زمین و زلزله دانست و گفت که مشکل افتادن سنگ در دو روستای مرزی راز و جرگلان و سفیدان بجنورد وجود دارد که منجر به آسیب های جدی به زیر ساخت های مسکونی اهالی این روستاها وارد می کند وجود دارد.

    وی بااشاره به اینکه مناطق مسکونی حاشیه رودخانه بیشترین آسیب را از رانش و فرسایش احتمالی را دارند گفت: تعداد این ۱۱ روستا در حاشیه رودخانه هستند که این روستاها شامل گلی، عرب، نرگسلو سفلی و علیا، دهگاه، شعبان، مهنان، اسفیدان و قاپاق از جمله روستاهای در معرض رانش زمین هستند هر چند اهالی اسفیدان همچنان از سنگ افتان ها در رنج هستند و باید حتما برای این موضوع تدبیر لازم اندیشیده شود.

    روستاهای ناایمن،ایمن می شوند
    روستاهای ناایمن،ایمن می شوند

    وی در ارتباط با سنگ افتان در اسفیدان گفت با در نظر گرفتن منطقه ایمن در بالادست این روستا و ایجاد شهرک مسکونی و آماده سازی آن آماده جابجایی و جانمایی روستای اسفیدان در محلی جدید هستیم. که قراراست ۱۹ واحد مسکونی بعد از انجام ساخت واحدها به این مکان جابجا شوند که در حال حاضر این واحدها در مرحله سفت کاری هستند.

    وی گفت افرادی که تمایل به دریافت زمین رایگان هستند میبایست زمین فعلی که در آن ساکن هستند را تغییر کاربری دهند تا مشمول دریافت زمین رایگان شوند .

    از جمله مشکلات جمعیت ۴۴ درصدی روستاهای خراسان شمالی وجود حوادث و بلایایی طبیعی چون زلزله،سیل،سنگ غلتان و رانش زمین است که زندگی و ساخت و سازهای روستاییان خراسان شمالی را به مخاطره انداخته است که این خطر در زمان بارندگی ها بیشتر محسوس بوده که موجب خسارت های عمده ای به زیرساخت و طرح های عمرانی وارد می سازد.

    نکته قابل تامل بازار کسب و کار :

    با ایجاد زیر ساخت های لازم و جذب اعتبارات می توان با ایمن سازی و احداث واحد مسکونی مقاوم مانع از بروز هر گونه خسارت در شرایط طبیعی و از بین رفتن سرمایه ملی و بی خانمان شدن مردم شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *