×
×

در دیدار اصحاب رسانه با مدیران استانی عنوان شد:
خبرنگاران حیاط خلوت مدیران نیستند

  • کد نوشته: 1228
  • ۱۳۹۸-۰۵-۱۶
  • ۰
  • به مناست گرامیداشت روز خبرنگار نشستی صمیمی با مدیران کل ارشاد، تامین اجتماعی، اطلاعات، تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس کل دادگستری استان گلستان برپا شد که خبرنگاران در دیدار چهره به چهره با مدیران دستگاه های اجرائی به ارائه اظهار نظر پرداختند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این ضمن تبریک […]

    خبرنگاران حیاط خلوت مدیران نیستند
  • تبلیغ هدفمند

    به مناست گرامیداشت روز خبرنگار نشستی صمیمی با مدیران کل ارشاد، تامین اجتماعی، اطلاعات، تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس کل دادگستری استان گلستان برپا شد که خبرنگاران در دیدار چهره به چهره با مدیران دستگاه های اجرائی به ارائه اظهار نظر پرداختند.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این ضمن تبریک هفته گرامیداشت روز گرامیداشت خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران با وجدان و فطرت بیدارشان در آگاهی بخشی و امید دادن به جامعه و ارائه راه حل برای حل مباحث تاریک اجتماع نقش بسزایی دارند.
    عادله کشمیری افزود: بی شک نقش رسانه ها در توسعه استان بر هیچ یکی از مسئولان پوشیده نیست و ضروری است تا خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان در راه پر پیچ و خم فعالیت رسانه ای و ادامه دادن این راه که به نوعی حضور آنان شناسنامه استان محسوب می شود، از هیچ حمایتی دریغ نکنند.
    وی ضمن اعلام خبر سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان هفته به استان گلستان، گفت: امید داریم حضور وی در استان گلستان با خبرهای خوبی برای اهالی رسانه همراه باشد و اصحاب رسانه بتوانند در فضائی صمیمی نظرات و مطالبات خود را یه وی اعلام کنند.

    آمادگی راستی آزمائی لیست خبرنگاران را توسط خانه مطبوعات و ارشاد داریم

    در ادامه این دیدار مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گلستان، ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه مطالبات تامین اجتماعی گلستان از مردم ۱۹۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: با وجود تحریم های ظالمانه دولت های غربی، اما تامین اجتماعی بیمه هیچ بیمه شده ای را به دلیل بدهی قطع نکرده ایم.
    علی اصغر نیک نیا به راست‎آزمایی بیمه خبرنگاران اشاره کرد و افزود: بر اساس مستنداتی که وجود دارد این افراد در حوزه رسانه بیمه شدند و این آمادگی را داریم که این لیست به منظور راستی آزمایی با همکاری ارشاد و خانه مطبوعات بازنگری شود.
    وی تصریح کرد: به هزینه‎های بالای بیمه خبرنگاران فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ۶۵۴ معرفی‎نامه هنرمندان و ٣٠٣ بیمه خبرنگار در استان گلستان وجود دارد و در حوزه خبرنگاران فضای مجازی و کاهش هزینه‎های بیمه این بخش نیاز است تا هیئت دولت برای این دسته از خبرنگاران مصوبه بگیرند.

    خبرنگاران موتور محرکه افکار مردم و مسئولان هستند

    مدیر کل اطلاعات استان گلستان هم در این دیدار ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و یاد شهید صارمی، گفت: خبرنگاران موتور محرکه افکار مردم و مسئولان هستند و از پر تلاش ترین اقشار جامعه به خصوص در حادثه ی وقوع سیل در استان گلستان بودند.
    جلالی یادآور شد: دشمنان به موضوع وحدت در جامعه بیشترین هجمه را دارند و دشمنان امنیت روانی جامعه را نشانه گرفتند، ناامیدی که این‎ دشمنان دنبال می‎کنند بر اساس منویات مقام معظم رهبری یک سلاح کشتار جمعی است که تر و خشک را با هم می‎سوزاند.
    وی افزود: مهمترین دغدغه دستگاه اطلاعاتی در استان موضوع وحدت همه گروه‎ها و اقوام و همینطور علما، اندیشمندان، نخبگان است.
    مدیرکل اطلاعات گلستان به سقوط پهباد آمریکایی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی شاهد پس لرزه های شکست اطلاعاتی آمریکا در منطقه هستیم و سازمان سیا هم یکی از دلایلی استعفای مدیر اطلاعاتی خود را این موضوع برشمرده است.

    خبرنگاران نبودند حیات خلوت‎ برخی مدیران از بین نمی‎رفت

    در ادامه این دیدار رئیس کل دادگستری استان گلستان هم ضمن تبریک روز خبرنگار، با اشاره به اینکه بسیاری از تخلفات با پیگیری اهالی رسانه آشکار شد، اظهار کرد: ابراز تاسف می‎کنم که برخی مدیران نقش خبرنگاران را به تعبیر یک مزاحم می‎بینند و اگر خبرنگاران نبودند حیات خلوت‎های برخی از مدیران از بین نمی‎رفت.
    هادی هاشمیان افزود: خبرنگاران تلاش کنند اقداماتشان بر اساس قانون باشد ، زیرا تا زمانی که اقدامات شما قانونی باشد هیچ کسی نمی‌تواند برای شما مزاحمت ایجاد کند.
    وی تصریح کرد: شعبه‎ای ویژه برای رسیدگی به شکایت برعلیه خبرنگاران تشکیل دادیم و هیئت منصفه نیز از صنف خبرنگاران استان تشکیل شده است و دغدغه‌های خبرنگاران را دنبال می‌کنند.
    هاشمیان گفت: برای همه رسانه‎ها حمایت قضایی داریم و شعبه اختصاصی در مرکز استان تشکیل می‎شود.

    تصویب ۳۰ فقره تسهیلات اشتغال برای خبرنگاران

    مدیر کل کار و رفاه اجتماعی هم با تبریک گرامیداشت هفته خبرنگار و قدردانی از تلاشگران عرصه رسانه، اظهار کرد: اصحاب رسانه به اثر بخشی خدمات دولت و رضایتمندی مردم کمک می‎کنند.
    سعید مازندرانی با اشاره به ٣٠ فقره تسهیلات اشتغال برای خبرنگاران گلستانی، افزود: هماهنگی کردیم که در کارگروه اشتغال استان ۱۵ مورد تسهیلات اشتغال به خبرنگاران تعلق بگیرد اما با تاکید استاندار این تعداد به ۳۰ مورد افزایش یافته است.
    وی تصریح کرد: سقف تسهیلات ۲۰ میلون تومان و با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله است.
    این مدیر استانی، افزود: کسانی که به شکل مداوم ۲۰ سال سابقه بیمه خبرنگاری داشته باشند و مورد تایید کمیته تامین اجتماعی قرار گیرد بازنشسته می‎شود و اگر خلع یک سال بیمه داشته باشند پس از ۲۵ سال با تجمیع سنوات بارنشستگی می‎شوند.
    مازندرانی بیان کرد: در بحث مشاغل سخت از جمله خبرنگاری، وزیر کار مصوبه و ابلاغیه‎ای داشتند و تمام کسانی که بیمه آنها خبرنگاری باشد و سابقه بیمه داشته باشند در مراجعه رسیدگی و هئیت های سوابق خبرنگاران بررسی می‎شود و پس از آن این قشر زحمتکش به بحث بازنشستگی نایل می شوند.

    منبع: بازار کسب وکار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *