×
×

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز
دستگیری شکارچیان اردک نوک‌پهن وخوتکا

  • کد نوشته: 17727
  • ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین وحید عرب امیری در خصوص نوع شکار صورت گرفته توسط این شکارچیان غیر مجاز اظهار داشت: از این افراد که اقدام به انجام شکار خوتکا و اردک نوک پهن به صورت غیر قانونی کرده بودند ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی دو لول؛ یک قبضه سلاح تک لول به همراه مقادیری زیاد فشنگ کشف و ضبط شد متهمان پس از صورتجلسه تنظیمی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
    دستگیری شکارچیان اردک نوک‌پهن وخوتکا
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز در خصوص جزئیات این خبر گفت: موفق شدیم با شناسایی و دستگیری ۴ شکارچی در کرانه خلیج گرگان از متخلفان سه قبضه سلاح کشف و ضبط کنیم که پس از تشکیل پرونده و صورتجلسه مجرمان تحویل مرجع قضایی شهرستان شدند.

    دستگیری شکارچیان اردک نوک‌پهن وخوتکا

    دستگیری شکارچیان اردک نوک‌پهن وخوتکا
    دستگیری شکارچیان اردک نوک‌پهن وخوتکا

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین وحید عرب امیری در خصوص نوع شکار صورت گرفته توسط این شکارچیان غیر مجاز اظهار داشت: از این افراد که اقدام به انجام شکار خوتکا و اردک نوک پهن به صورت غیر قانونی کرده بودند ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی دو لول؛ یک قبضه سلاح تک لول به همراه مقادیری زیاد فشنگ کشف و ضبط شد متهمان پس از صورتجلسه تنظیمی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

    وی در خصوص آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان گفت: با توجه به آغاز فصل سرما؛ همچنانکه مهاجرت پرندگان از مناطق شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی به گلستان آغاز شده است؛ شکارچیان نیز با سوءاستفاده از این فرصت اقدام به از بین بردن گونه‌های جانوری می کنند.

    وی با اشاره به گذران زمستان توسط پرندگان مهاجر تا نیمه یا اواخر فروردین ماه هر سال در گلستان ادامه دارد افزود: با تمام تلاش و کوششی که از سوی محیط بانان استان برای حراست و حفاظت صورت می گیرد اما به دلیل گستردگی حوزه تحت ماموریت؛ پرندگان مهاجر همچنان در خطر شکار قرار دارند. 

    قابل توجه به اینکه زیستگاه‌های آبی بندرگز در کرانه جنوبی خلیج گرگان با وجود اکوسیستم منحصر بفرد خود توانسته طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده و میزبان خوبی برای مهمانان خود باشد.

    لازم به ذکر است که مسئولین مرتبط با بحث گردشگری می توانند با ایجاد زیر ساخت های لازم در جهت ایجاد فضای گردشگری و جذب توریست به این منطقه با وجود جاذبه های زیبایی که این پرندگان در این فصل در خلیج از خود ایجاد می کنند داشته باشند.

    گفتنی است استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای حضور گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با وجود اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است که این موضوع در نوع خود در دنیا بی نظیر می باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *