×
×

رییس هیات ورزشی نجات غریق خراسان شمالی
بیکاری۱۶۰نجات غریق خراسان شمالی به واسطه کرونا

  • کد نوشته: 18078
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین فرزاد ارکی اظهار داشت: از این افراد ۹۵ نفر مرد و بقیه زن هستند که در این بین بسیاری از بانوان ناجی غریق نیز سرپرست خانوار هستند.
    بیکاری۱۶۰نجات غریق خراسان شمالی به واسطه کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    رییس هیات ورزشی نجات غریق خراسان شمالی گفت: ۱۶۰ ناجی غریق استان در پی شیوع کرونا و تعطیلی استخرها بیکار شده‌اند.

    بیکاری۱۶۰نجات غریق خراسان شمالی به واسطه کرونا

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین فرزاد ارکی اظهار داشت: از این افراد ۹۵ نفر مرد و بقیه زن هستند که در این بین بسیاری از بانوان ناجی غریق نیز سرپرست خانوار هستند.

    وی افزود: برخلاف بسیاری از مربیان ورزشی، نجات غریقی، شغل اصلی این افراد است و منبع درآمدی جز این حرفه ندارند.

    ارکی با بیان اینکه از از این تعداد تنها ۱۰ نفر دارای بیمه هستند، یادآور شد: واگذاری استخرها به بخش های غیرکارشناس و به دنبال آن عدم بیمه ناجیان غریق از سوی مالکان استخرها موجب زیان های بسیاری به این افراد شده است.

    وی با بیان اینکه ناجیان غریق در دوران کرونا نسبت به سایر رشته‌ها بیشترین ضرر را متحمل شده اند، تصریح کرد: اگرچه تاکنون با مسوولان استانی برای دریافت تسهیلاتی در حمایت از این افراد نشست هایی داشته ایم ولی بدون شک باید برای حمایت از این قشر برنامه ویژه ای از سوی نهادهای ملی و استانی اتخاذ شود.

    رییس هیات ورزشی نجات غریق خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ استخر در استان وجود دارد، افزود: تا پایان سال ۲ استخر دیگر در شهر بجنورد و چهار استخر نیز در شهرستان های اسفراین، شیروان، مانه و سملقان و فاروج مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

    براساس برآوردهای سه ماه پیش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، شیوع ویروس کرونا، باعث کاهش ۱۲ میلیارد ریالی درآمد باشگاه‌های خصوصی این استان و متضرر شدن بسیاری از مربیان و باشگاه‌داران شده است.

    خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۴۹ هیات ورزشی فعال هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *