استاندار اردبیل گفت: در جریان اجرای طرح سپهبد سلیمانی قریب به ۸۸ درصد از جمعیت استان به تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت استان غربالگری شدند.
×
×

غربالگری بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان اردبیل

  • کد نوشته: 18138
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
  • ۰
  • استاندار اردبیل گفت: در جریان اجرای طرح سپهبد سلیمانی قریب به ۸۸ درصد از جمعیت استان به تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت استان غربالگری شدند.
    غربالگری بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان اردبیل
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار اردبیل گفت: در جریان اجرای طرح سپهبد سلیمانی قریب به ۸۸ درصد از جمعیت استان به تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت استان غربالگری شدند.

    اکبر بهنامجو  در حاشیه جلسه بررسی روند اجرای طرح سپهبد سلیمانی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ نفر در نقاهتگاه‌ها هستند و هفت هزار بسته معیشتی و ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی در جریان اجرای این طرح توزیع شده است.

    وی از انجام ۱۱ هزار تست سریع و  pcr در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در شهرستان خلخال هم به غیر از این،  ۲ هزار و ۵۰۰ تست کرونا انجام شده است.

    غربالگری بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان اردبیل

    او  با بیان اینکه با تلاش بسیجیان،کادر درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم ، شاهد کاهش بستری‌ها در بیمارستان ها هستیم، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۹۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و به تبع شاهد پایین آمدن تلفات نیز هستیم.

    بهنامجو اظهار امیدواری کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم در هفته‌های آتی شاهد زرد شدن وضعیت نارنجی برخی شهرهای استان باشیم.

    وی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: امید می‌رود با زرد شدن وضعیت شهرستان‌ها تا این زمان مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  بتوانند در این ۲ مراسم شرکت کنند.

     آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که در ادامه سیر نزولی شیوع کرونا در این استان، طی شبانه‌روز گذشته ۳۴ فرد جدید به کووید.۱۹ مبتلا شده‌اند و مجموع مبتلایان بستری نیز به ۲۹۹ نفر رسیده که ۲۰۴ نفر کمتر از بالاترین رکورد است.

    به گزارش ایرنا، بنا به اعلام دبیرخانه ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، طی ۱۱ روز گذشته آمار فوتی‌ها در این استان تک رقمی شده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز، چهار نفر از مبتلایان بستری شده جان خود را از دست داده‌اند که ۱۸ نفر از کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

    پس از حدود ۲ ماه همه‌گیری گسترده در موج سوم شیوع کرونا در استان اردبیل، روند کاهشی و معنی‌دار ابتلا به این ویروس آغاز شده و اثرات مقررات سخت‌گیرانه و قرنطینه سه هفته‌ای در استان، در کاهش میزان ابتلا و فوت مبتلایان به کووید.۱۹ به تدریج قابل مشاهده است.

    با تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پس از یک دوره اوج ۲ ماهه، طی شبانه‌روز گذشته، ۳۴ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که ۷۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *