×
×

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا
کشورنیازمندبه دانش بومی کشاورزی است

  • کد نوشته: 18574
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سردار سعید محمد اظهار داشت: خدا را شاکریم یک کار بزرگ که گره خورده با معیشت مردم است را بتوانیم انجام دهیم قطعاً نظر لطف خداوندمتعال پشت این حرکت است و ما با استعانت از خدواندمتعال، گره باز کردن از کار مردم رضایت خدواند را نیز در پیش خواهد داشت.
    کشورنیازمندبه دانش بومی کشاورزی است
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: تلاش و زحمت استاندار گلستان در بین استان های کشور مثال زدنی است انصافا پیگیری های وی کار بسیار خاص و ویژه است چرا که کارهای بزرگی را در سطح استان پیش بردند.

    کشورنیازمندبه دانش بومی کشاورزی است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سردار سعید محمد اظهار داشت: خدا را شاکریم یک کار بزرگ که گره خورده با معیشت مردم است را بتوانیم انجام دهیم قطعاً نظر لطف خداوندمتعال پشت این حرکت است و ما با استعانت از خدواندمتعال، گره باز کردن از کار مردم رضایت خدواند را نیز در پیش خواهد داشت.

    وی گفت : با توجه به اینکه ظرفیت اصلی استان حول محور کشاورزی قرار دارد حل مسائل کشاورزی به صورت مستقیم می تواند گره گشا از معیشت مردم باشدکه مسئولین استانی نیز دغدغه مند این موضوع هستند.

    وی افزود : قرارگاه که با حضور خود در استان که طی چند ماه قبل خدمت مسئولین استانی رسیدیم یکی از اولین موضوعاتی که سعی کردیم به ثمر برسانیم بحث پیگیری در مورد بهبود وضعیت کشاورزی در استان است.

    فرمانده قرارگاه خاتم گفت: در کشور ما بخش عمده ای از آب استهسالی صرف کشاورزی می شود که ۹۰ الی۹۴ درصد از آبی که در کشور تامین می شود برای کشاورزی استفاده می شود و بخش اندکی جهت مصرف صنعت و شرب مصرف می شود و همه جا در کشور بحران و تنش آبی داریم.

    وی در ادامه با اشاره به تنش آبی موجود در کشور گفت: این تنش آبی و بحرانها نه تنها در استانهای مرکزی و کویری کشور بلکه در برخی از استانها، مشابه همین گلستان در لب آب ولی شاهد این هستیم که مردم مشکلات فراوانی مردم در این خصوص دارند.

    وی بیان کرد: یک زمان رحمت خداوندی باران است و باید مشکل گشای مردم بوده و تبدیل شود به نعمت تبدیل می شود به سیلاب خانه خراب کن و از آن طرف در فصولی که نیازمند به آب هستیم آبی در دسترس نیست و این موجب می شود زمینها مستعد کشاورزی نباشند.

    سردار محمد گفت: این نشان از این دارد که کار علمی و پایه ای و ریشه ای در این خصوص انجام نشده است .

    فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: باید برای پیشرفت و توسعه به دنبال انجام کارهای عملی و توسعه ای در جهت رشد و شکوفایی در بخش کشاورزی قدم برداریم و اینکه این مراسم در مرکزی آموزشی و با رویکرد کشاورزی نوین برگزار شده جای بسیار خرسندی است که در کنار جوانانی هستیم در راستا علم و دانش و مهارت آموزی و مقابله با مشکلات کشاورزان قدم بر می دارند.

    وی گفت: کشور ما نیاز به دانش بومی کشاورزی دارد و اگر بخش های دانشی و متعاقب آن بخش های پژوهشی فعال شوند می توانند گره گشایی بزرگی در بخش کشاورزی داشته باشند چون کشاورزی امروز کشور ما متاسفانه در بخشهای مختلف در زنجیره ارزشی دچار خلل است و امنیت غذایی کشور دچار بحران و مشکل است.

    وی افزود : علت این امر کار نشدن در این بخش است چرا که از کوچکترین چیزها مثل بذر، کود و خیلی از موارد دیگر رو امروز وابسته هستیم و نیاز به یک کار جهادی دارد و باید همه افرادی که می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند کنار هم باشند تا بتوانند کار بزرگی را انجام دهند.

    وی در ادامه بیان داشت: خیلی از این امورات هم نیاز به زمان خاص خودش را دارد ورود در امور ژنتیک در تولید بذر، تولید مرغ لاین و سایر موارد تولید دام ها این ها نیاز به زمان خاص خودش را دارد.و عموما ۵ الی ۶ سال نیاز به تحقیق و مطالعه و پژوهش دارد تا بتوانیم کشور را از زیر دست استکبار جهانی خارج کنیم و به صورت خودکفا بتوانیم نیازهای خود را خودمان تامین کنیم.

    سردار محمد گفت: در این استان نیز براساس تفاهمنامه های منعقد شده ورود کردیم و مرور تک تک پروژه سرانجام اش  توافقات خوبی داشت .

    وی در این راستا گفت: اولا تفاهم نامه ای امضا شد در خصوص ۶هزار هکتار حوضچه های پرورش میگو که علاوه بر تامین بیش از ۵۰ درصد میگوی کشور موجب اشتغال بسیاری برای جوانان و بومیان استان به ارمغان بیاورد.که امیدواریم با پیگیریهای بعدی این پروژه از فاز تفاهمنامه خارج و وارد فاز عملیاتی شود.

    وی در حوضه زهکشی ها نیزادامه داد و گفت: با سرعتی که داشتیم عملیات زهکشی ۳۰ هزار هکتاری به پایان رسیده است و این بخاطر تامین و تجهیز ابنیه لازم در این بخش بوده که موجب سرعت بخشی به این پروژه ۳۰ هزار هکتاری شده است و در حال حاضر روزهای پایانی این پروژه در حال سپری شدن است.

    وی در ادامه افزود: با توکل بر خداوند پروژه ۵۰ هزار هکتاری کردکوی را نیز آغاز خواهیم کرد و امیدوار هستیم که بزودی زود شاهد خاتمه این پروژه و تحویل آن به مردم عزیز باشیم تا کشاورزان بتوانند با یک ارزش افزوده بالاتر و تولید محصول در هکتار با تناژ بیشتر بتوانند یک زندگی بهتری را ان شاءالله تجربه کنند.

    سردار محمد در ادامه اشاره به پروژه ۱۵ هزار هکتاری سد وشمگیر داشت و گفت: برنامه ریزی شده تا این پروژه نیز در غالب آبیاری نوین انجام شود و امروز با به زمین خوردن گلنگ آن، وارد فازعملیات اجرایی آن خواهد شد .

    وی گفت: با انجام این پروژه ها هم درمصرف آب صرفه جویی خواهد شد و هم در بهبود وضعیت زمین که خیلی جاها مشکل شوره زاری و مشکل عدم یا کاهش کیفیت کشت وجود دارد برطرف خواهد شد.

    فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اشاره ای  به وضعیت تالاب گمیشان داشت و گفت: این زهکشی ها موجب بهبود وضعیت تالاب گمیشان خواهد شد و بعضا تخلیه سیلابهای فصلی که اتفاق می افتد از طرق همین کانال های زهکشی انجام خواهد شد واجرای این پروژه ها برکات بسیاری برای مردم ومنطقه خواهد داشت.

    سردار سعید محمد  فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در پایان گفت: جا دارد که تشکر کنم از همه مدیران و مسئولینی که پیگیری کردن تا این پروژه ها به این مرحله برسد از این به بعدش نیز تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد که تمام این پروژه ها را هر چه سریعتر تکمیل و به پایان برسانیم.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *