×
×

مدیرکل شیلات گلستان
راهکارحل معضل بیکاری توسعه آبزی‌پروری درگلستان است

  • کد نوشته: 18747
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، سیدجواد قدس‌علوی در نشست با فرماندار بندرترکمن و نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رونق گردشگری صیادی با ایجاد زمینه مشارکت علاقه‌مندان در فرایند ماهیگیری، یکی دیگر از ظرفیت های مغفول مانده در شهرهای ساحلی گلستان است که با فراهم کردن زیرساخت های لازم و تقویت همکاری با میراث فرهنگی می توان از این فرصت برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت های متعدد شغلی استفاده کرد.
    راهکارحل معضل بیکاری توسعه آبزی‌پروری درگلستان است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل شیلات گلستان با تاکید بر ظرفیت آبزی‌پروری این استان گفت که توسعه پرورش انواع ماهی و میگو و تلاش برای راه‌اندازی مراکز تولید این آبزیان، راهکار حل معضل بیکاری در گلستان و افزایش درآمد بهره‌برداران است.

    راهکارحل معضل بیکاری توسعه آبزی‌پروری درگلستان است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، سیدجواد قدس‌علوی در نشست با فرماندار بندرترکمن و نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رونق گردشگری صیادی با ایجاد زمینه مشارکت علاقه‌مندان در فرایند ماهیگیری، یکی دیگر از ظرفیت های مغفول مانده در شهرهای ساحلی گلستان است که با فراهم کردن زیرساخت های لازم و تقویت همکاری با میراث فرهنگی می توان از این فرصت برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت های متعدد شغلی استفاده کرد.

    وی بیان کرد: معیشت بیشتر ساکنان غرب گلستان به خصوص شهرهای ساحلی بر پایه صید و ماهیگیری است که امیدواریم با تکمیل طرح های توسعه ای مانند افزایش ظرفیت تولید میگو در مزارع پرورش و رونق طرح پرورش ماهی در دریا، به بهبود وضعیت اقتصادی و درآمدی شاغلان این بخش اضافه کنیم.

    قدس‌علوی افزود: روند حرکتی سیاست شیلات گلستان ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران بومی در طرح های توسعه‌ای مانند مزرعه پرورش میگو در گمیشان و ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری است.

    وی پرورش ماهی در دریا را از جمله اقدامات مرتبط با اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: این طرح با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار تن در استان راه اندازی شده و در حال حاضر ۷۷ شرکت تعاونی در حال بهره برداری از ماهیان پرورش یافته در دریا هستند.

    همچنین در این جلسه نماینده مردم غرب گلستان در مجلس خواستار ساماندهی صیادان غیرمجاز به عنوان یکی از معضلات ماهیگیران منطقه شد.

    عبدالجلال ایری اظهار داشت: صیادان غیرمجاز به صورت فردی و یا گروهی در حال ماهیگیری بی‌رویه هستند که برخورد با این افراد با هدف جلوگیری از کاهش جمعیت ماهیان باید در دستور کار قرار بگیرد.

    استان گلستان بیش از صد کیلومتر ساحل دارد و شغل بسیاری از اهالی سه شهرستان ترکمن، گمیشان و بندرگز وابسته به دریای خزر است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *