×
×

سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس
عدم رضایت معلولان نسبت به مبلمان شهری گنبدکاووس

  • کد نوشته: 19358
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مسلم نوروزی روز یکشنبه در نشست اعضای کمیته مناسب سازی محیط و مبلمان شهری گنبدکاووس اظهار داشت: تلاش‌ برای بهسازی محیط و مبلمان شهری و نیز نظارت کامل بر ساخت و سازها جهت رعایت ضوابط قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از انتظارات این قشر از مسوولان شهری است.
    عدم رضایت معلولان نسبت به مبلمان شهری گنبدکاووس
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس با اشاره به دشواری تردد معلولان در خیابان‌ها و مراکز عمومی و اداری این شهر خواستار توجه بیشتر مدیران شهری برای تامین این حق به عنوان مطالبه جدی افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی شد.

    عدم رضایت معلولان نسبت به مبلمان شهری گنبدکاووس

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مسلم نوروزی روز یکشنبه در نشست اعضای کمیته مناسب سازی محیط و مبلمان شهری گنبدکاووس اظهار داشت: تلاش‌ برای بهسازی محیط و مبلمان شهری و نیز نظارت کامل بر ساخت و سازها جهت رعایت ضوابط قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از انتظارات این قشر از مسوولان شهری است.

    طبق ‌ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، “وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای‌عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای ‌معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد”.

    نوروزی اضافه کرد: همچنین بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان، شهرداری‌ها موظف هستند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن عمومی که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را ‌رعایت نمی‌کند، خودداری نمایند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس نیز در این جلسه با مهم دانستن مناسب سازی محیط و مبلمان شهری برای تردد بهتر معلولان، تاکید کرد که نباید این مساله مهم مورد سهل انگاری و غفلت مدیریت شهری قرار بگیرد.

    محمدجان پاشی‌زاده همچنین بر لزوم پیگیری ساخت بوستان ویژه معلولان، فراهم کردن زیرساخت لازم در شهر مرزی اینچه‌برون به عنوان شهر بدون مانع برای معلولان و پیگیری تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مناسبت سازی مبلمان شهری و بهبود عبور و مرور معلولان گنبدکاووس تاکید کرد.

    عارف گرگانی، رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز دراین جلسه از آمادگی این شورا و شهرداری برای پیگیری مطالبات جامعه معلولان این شهرستان بویژه برای مناسبت سازی محیط و مبلمان شهری خبر داد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *