×
×

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی
خریداری۴۰میلیاردریالی وش پنبه توسط تعاون روستایی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 20322
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین جلیل رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای حمایت از پنبه کاران در سال جاری و همچنین به منظور افزایش راندمان تولید محصول کشت قراردادی پنبه در ۱۹۰ هکتار از مزارع پنبه در شهرستان های مانه و سملقان و اسفراین و از طریق شرکت تعاونی پنبه کاران شهرستان بجنورد به انجام رسید.
    خریداری۴۰میلیاردریالی وش پنبه توسط تعاون روستایی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: ۲۶۰ تن وش پنبه به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از ابتدای برداشت این محصول تاکنون به صورت توافقی خریداری شده است.

    خریداری۴۰میلیاردریالی وش پنبه توسط تعاون روستایی خراسان شمالی

    خریداری۴۰میلیاردریالی وش پنبه توسط تعاون روستایی خراسان شمالی
    خریداری۴۰میلیاردریالی وش پنبه توسط تعاون روستایی خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین جلیل رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای حمایت از پنبه کاران در سال جاری و همچنین به منظور افزایش راندمان تولید محصول کشت قراردادی پنبه در ۱۹۰ هکتار از مزارع پنبه در شهرستان های مانه و سملقان و اسفراین و از طریق شرکت تعاونی پنبه کاران شهرستان بجنورد به انجام رسید.

    وی افزود: در این طرح همچنین ارقام مناسب بذری با توجه به نوع اقلیم منطقه میان کشاورزان استان توزیع شد که با توجه به استقبال پنبه کاران از نوع بذرهای ارائه شده، راندمان تولید نیز افزایش یافته است.

    وی گفت: کشت قراردادی باعث افزایش درآمد و توسعه کشت پنبه نیز شده است.  

    امسال ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن وش پنبه از پنبه‌زارهای استان برداشت شد که این میزان در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.

    امسال در سطح هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از کشتزارهای استان پنبه کشت شده بود.

    شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین، جاجرم، بجنورد و راز و جرگلان از مناطق پنبه‌کاری استان است که مانه و سملقان با سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۷۴ درصد تولید این محصول را در استان دارد.

    پنبه از محصولات مهم و راهبردی خراسان شمالی است که به لحاظ طول الیاف و رنگ از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

    در استان هشت کارخانه پنبه‌پاک‌کنی دایر است، یک کارخانه در شهرستان اسفراین و سه کارخانه در بجنورد و چهار کارخانه در شهرستان مانه و سملقان مشغول به کار هستند که ظرفیت وش و استحصال محلوج این کارخانجات از هزار و ۳۰۰ تا ۱۰ هزار تن است.

    سهم خراسان شمالی از تولید ناخالص داخلی کشور ۶ دهم درصد در تمامی بخش های اقتصادی است و سهم بخش کشاورزی این استان از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور ۱.۱ درصد است.

    خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.   

    حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *