فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال قلع و قمع ۴۰۰ واحد اماکن غیرقانونی، ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شد.
×
×

آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

  • کد نوشته: 22493
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۲
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال قلع و قمع ۴۰۰ واحد اماکن غیرقانونی، ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شد.
    آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌شرقی
  • تبلیغ هدفمند
    ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌شرقی آزادسازی شد
    آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

    فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال قلع و قمع ۴۰۰ واحد اماکن غیرقانونی، ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شد.

    سرهنگ شهریار کاظم پور  افزود: این اماکن غیرقانونی در شهرستان های شبستر، بستان آباد، تبریز، مرند و آذرشهر با مشارکت نیروی انتظامی و در راستای شناسایی ۸۸۵ مورد تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی استان و اجرای قانون حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی با اجرای احکام قطعی تبصره ۲ ماده ۱۰ در دی ماه امسال قلع و قمع شد.

    وی با بیان این‌که مجازات تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع، اعاده وضع به حال سابق و جزای نقدی از یک تا سه برابر قیمت روز با کاربری جدید تعیین شده است، اظهار داشت: در این راستا به بنگاه‌های معاملاتی املاک نیز هشدار داده شده تا از هرگونه تفکیک غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی کشاورزی و خرید و فروش آن پرهیز کنند در غیر این صورت با عاملان و متخلفان برخورد قانونی و دفاتر آنان پلمب می شود.

    فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی، برخورد با متخلفانی که به صورت غیرقانونی نسبت به تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی اقدام می‌کنند، حضور میدانی در سطح استان، نظارت بر طرح‌های مجوزدار جهت پیشگیری از ساخت و ساز بیش از حد مجاز در این طرح‌ها و پیش بینی تمهیدات لازم به منظور تسریع و تسهیل کشف جرم و تعقیب مجرمان از عمده ماموریت‌های یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان است.

    سرهنگ کاظم پور ادامه داد: در صورتی‌ که اشخاص حقیقی و حقوقی به اقدامات پیشگیرانه فوق توجه نکرده و به عمل مجرمانه خود ادامه دهند، در اجرای ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعلام جرم شده و در صورت تکرار اقدام غیرقانونی به یک تا ۶ ماه حبس محکوم می‌شوند.

    وی با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان و معترضان اراضی کشاورزی، از تمامی شهروندان در نقاط مختلف استان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی با تماس با سامانه تلفنی ۱۳۱ مدیریت امور اراضی استان، گزارشات خود را به کارشناسان امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان ارایه کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *