×
×

مدیر امور منابع آب گرگان و آق‌قلا
ادامه حفاری‌های‌غیرمجاز در گلستان

  • کد نوشته: 23077
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۷
  • ۰
  • مهندس امین عموزاد گفت: عده‌ای از افراد در جاده گرگان به علی‌آبادکتول به صورت شبانه و با ایجاد پوشش نایلونی به حفاری غیرمجاز پرداخته‌بودند که با هماهنگی پاسگاه انتظامی جلین ادوات و دستگاه‌های آن‌ها توقیف شد و با انتقال به اداره در سیر مراحل قانونی قرار گرفت.
    ادامه حفاری‌های‌غیرمجاز در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    به نقل از مدیر امور منابع آب گرگان و آق‌قلا از حفاری غیرقانونی در مجاورت جاده سراسری گرگان به علی‌آبادکتول جلوگیری و دستگاه‌های این حفاران غیرمجاز توقیف شد.

    ادامه حفاری‌های‌غیرمجاز در گلستان
    ادامه حفاری‌های‌غیرمجاز در گلستان


    مهندس امین عموزاد گفت: عده‌ای از افراد در جاده گرگان به علی‌آبادکتول به صورت شبانه و با ایجاد پوشش نایلونی به حفاری غیرمجاز پرداخته‌بودند که با هماهنگی پاسگاه انتظامی جلین ادوات و دستگاه‌های آن‌ها توقیف شد و با انتقال به اداره در سیر مراحل قانونی قرار گرفت.


    وی افزود: ادوات حفاری غیرمجاز شامل دستگاه تراکتوری، کف‌کش و ادوات حفاری دستی بود که جمع‌آوری و به پارکینگ آب منطقه‌ای گلستان منتقل شده است.


    مدیر منابع آب گرگان و آق‌قلا با اشاره به اینکه دو سفره آب کم‌عمق در گرگان و آق‌قلا وجود دارد اظهار کرد: آبخوان خواران بدون رعایت قوانین توزیع عادلانه آب اقدام به حفر چاه‌های غیرمجاز کم‌عمق با روش دستی و نیمه‌عمیق با استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز تراکتوری می‌کنند که بر اساس وظایف این امور و همچنین درخواست مالکین چاه‌های مجاور از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

    گفتنی است تعداد چاه های مجاز در استان گلستان ۱۹ هزار و ۹۳۲ حلقه است که شامل ۸۸۳ حلقه چاه شرب، یک هزار و ۴۱۳ حلقه چاه بخش صنعت و خدمات و ۱۷ هزار و ۶۳۶ حلقه چاه بخش کشاورزی است.

    همچنین تعداد چاه های غیر مجاز جدید محفوره در استان نیز یک هزار و ۸۰ حلقه است که بعد از سال ۸۵ حفاری شده و مشمول قانون تعیین تکلیف شناسایی است که به مراجع قضائی معرفی ودر حال طی مراحل اخذ حکم و مسلوب المنفعه شدن است.

    لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تا کنون ۸ دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز توسط گروه‌های گشت و بازرسی امور منابع آب گرگان و آق‌قلا توقیف شده است.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *