×
×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل
آغازواکسیناسیون تیم درمان مقابل کرونادراردبیل

  • کد نوشته: 23576
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در آیین آغاز واکسیناسیون کرونا در این استان گفت: کارکنان، پرستاران و عوامل درمان بخش‌های ویژه کرونا در مراکز درمانی استان در اولویت واکسیناسیون علیه کووید.۱۹ قرار گرفته‌اند.
    آغازواکسیناسیون تیم درمان مقابل کرونادراردبیل
  • تبلیغ هدفمند

    واکسیناسیون علیه بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور عصر سه‌شنبه با تزریق واکسن به پنج نفر از کادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره) شهر اردبیل آغاز شد.

    آغازواکسیناسیون تیم درمان مقابل کرونادراردبیل
    آغازواکسیناسیون تیم درمان مقابل کرونادراردبیل
    آغازواکسیناسیون تیم درمان مقابل کرونادراردبیل

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در آیین آغاز واکسیناسیون کرونا در این استان گفت: کارکنان، پرستاران و عوامل درمان بخش‌های ویژه کرونا در مراکز درمانی استان در اولویت واکسیناسیون علیه کووید.۱۹ قرار گرفته‌اند.

    دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: در این مرحله ۱۲۰ نفر، واکسن کرونا را دریافت می‌کنند که در دو نوبت و با فاصله زمانی ۲۱ روزه به افراد انتخاب شده تزریق می‌شود.

    وی با اشاره به این که واکسن کرونا در مرحله بعد برای سایر اقشار به ویژه گروه‌های در معرض خطر نیز تزریق می‌شود، بیان کرد: واکسن تهیه شده از نوع اسپوتنیک.وی روسی بوده و بالای ۹۰ درصد کارایی دارد و افراد دریافت کننده را در برابر کرونا ایمن می‌کند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با ابراز امیدواری نسبت به افزایش میزان سهمیه واکسن تخصیص یافته به استان اردبیل در روزهای آینده و پس از دریافت بخش دوم و سوم واکسن از مرجع خارجی گفت: با تولید و استفاده از واکسن داخلی، بخشی از نگرانی در مورد این بیماری مهلک برطرف می‌شود.

    وی زمان احتمالی ورود واکسن ملی به چرخه استفاده و تزریق را بعد از عید اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال جدید واکسیناسیون همگانی کرونا در کشور انجام شود.

    دکتر حبیب زاده با بیان این که تزریق واکسن به معنای پایان بیماری کرونا نیست، بر رعایت مقررات بهداشتی و روش‌های مهار و کنترل این بیماری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

    وی همچنین گفت: شیوع کرونا در این استان در وضعیت شکننده قرار دارد که در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

    دکتر حبیب‌زاده نسبت به ضرورت حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا در این استان تاکید کرد و افزود: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

    وی با اشاره به نوسان آرام تعداد مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر، علت این امر را کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم عنوان کرد و گفت: نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری همچنان وجود دارد.

    آغازواکسیناسیون تیم درمان مقابل کرونادراردبیل
    آغازواکسیناسیون تیم درمان مقابل کرونادراردبیل

    دکتر حبیب‌زاده افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

    هم‌اکنون استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و ۹ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی و پارس‌آباد در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و سه شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *