×
×

تجهیز۵۸پژوهش سرای کشوربه آزمایشگاه زیست فناورانه

  • کد نوشته: 23780
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین عباس سلطانیان روز پنجشنبه در کرج اظهار داشت: اکنون ۶۶۴ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۸ پژوهش سرا در ردیف طرح تجهیز آزمایشگاه زیست فناورانه قرار گرفته اند.
    تجهیز۵۸پژوهش سرای کشوربه آزمایشگاه زیست فناورانه
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ۵۸ پژوهش سرای دانش آموزی کشور به زودی توسط این وزارتخانه به آزمایشگاه های زیست فناورانه مجهز می شوند.

    تجهیز۵۸پژوهش سرای کشوربه آزمایشگاه زیست فناورانه

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عباس سلطانیان روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در کرج اظهار داشت: اکنون ۶۶۴ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۸ پژوهش سرا در ردیف طرح تجهیز آزمایشگاه زیست فناورانه قرار گرفته اند.

    وی با اشاره به اینکه این اقدام حمایتی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پژوهش سراهای دانش آموزی کلید خورده است، خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت فرهنگ پژوهش و تربیت دانش‌آموز خلاق و پژوهشگر از جمله اهداف مهم این طرح است.

    سلطانیان بیان داشت: اجرای این طرح که امسال از هفته پژوهش در تهران آغاز شده در تحول زیست ‌بوم فناوری و نوآوری در بین دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد.

    وی با بیان اینکه بخش عمده ای از پژوهش سراهای دانش آموزی از سال ۹۲ به بعد در کشور تاسیس شده است، اضافه کرد: در این پژوهش سراها بستر مناسب برای فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهشی، علمی، آموزشی و کسب مهارت‌های زندگی دانش آموزان فراهم می شود.

    سلطانیان تاکید کرد: فعالیت این پژوهش سرا ها در کشورموجب شده تا در این سال ها، جمعیت دانش آموزی ایران به سمت پژوهش محوری حرکت کند.

    وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تنها به برگزاری مسابقات آزمایشگاهی بسنده نمی‌کند بلکه فعال کردن آزمایشگاه در مدارس و ضروری کردن استفاده از آن را توسط دانش آموزان اولویت کاری قرار داده است.

    سلطانیان یادآورشد: پژوهش سراها  بستر ساز تفکر، تمرین،  مداومت کار و خلاقیت دانش آموزان می شوند. 

    وی ادامه داد: آزمایشگاه‌ها، دانش آموزان را از مقلدان علمی به مولدان علم تبدیل می کنند و به آموخته‌های آنها عمق و ماندگاری بیشتری می‌بخشند.

    مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش رسالت امروز آموزش و پرورش را ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری برای دانش آموزان ذکرکرد.

    وی گفت: طبق برنامه‌های آموزش متوسطه ۱۰ پژوهش‌سرای دیگر نیز دراستان‌های متقاضی و دارای زیرساخت ایجاد خواهد شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *