×
×

رییس اداره امور منابع آب گناباد و بجستان
افزایش کیفیت منابع آب جنوب خراسان رضوی

  • کد نوشته: 24105
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین احمد تمامگر روز یکشنبه طی گفت و گو با ایرنا افزود: خشکسالی و کمبود شدید منابع آب طی ۱۸ سال گذشته موجب افزایش شوری آب دشت گناباد و بجستان از حدود هفت هزار به ۲۲ هزار ای.سی شد که این امر موجب شوری سطح خاک و غیراقتصادی شدن کشت برخی محصولات کشاورزی شده بود.
    افزایش کیفیت منابع آب جنوب خراسان رضوی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره امور منابع آب گناباد و بجستان گفت: شوری منابع آب در دشتهای این شهرستانهای جنوبی استان خراسان رضوی از ۲۲ هزار ای.سی (واحد اندازه گیری شوری آب) به ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار ای.سی کاهش و به تعبیری کیفیت آب این منطقه حدود پنج هزار ای.سی افزایش یافته است.

    افزایش کیفیت منابع آب جنوب خراسان رضوی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین احمد تمامگر روز یکشنبه طی گفت و گو با ایرنا افزود: خشکسالی و کمبود شدید منابع آب طی ۱۸ سال گذشته موجب افزایش شوری آب دشت گناباد و بجستان از حدود هفت هزار به ۲۲ هزار ای.سی شد که این امر موجب شوری سطح خاک و غیراقتصادی شدن کشت برخی محصولات کشاورزی شده بود.

    وی ادامه داد: طی چند سال اخیر نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های آب با اهداف بهره برداری مناسب و جلوگیری از برداشت اضافی این منابع در دستور کار قرار گرفت که در افزایش کیفیت آب تاثیر بسیار داشت.

    رییس اداره امور منابع آب گناباد و بجستان گفت: ۴۶۴ کنتور حجمی هوشمند و الکترومغناطیس در بخشهای کشاورزی، خدماتی، دام و طیور، شرب اشخاص و صنعتی در این شهرستانها فعال است.

    وی افزود: عمق سفره آب زیرزمینی در این شهرستانها طی سالجاری در مقایسه با سالهای گذشته از ۴۰ یه ۲۰ سانتیمتر رسیده است.

    تمامگر ادامه داد: ۴۲ رودخانه با طول ۴۴ کیلومتر از ابتدای امسال تاکنون در  شهرستانهای گناباد و بجستان لایروبی شدند که این امر در کاهش خطرات سیلاب و خسارت ناشی از آن در زمان وقوع بارشهای شدید نقش بسیار دارد.

    حوزه آبریز دشتهای شهرستانهای گناباد و بجستان شامل دشتهای بیمرغ، بجستان، یونسی، گیسور و گناباد دارای ۲۱۰۶ چاه آب کشاورزی، قنات و چشمه است.

    شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *