استاندار زنجان گفت: از یک‌هزارو ۱۱۲ مدرسه روستایی استان یک‌هزارو ۳۸ مدرسه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار واقع شده است و از این تعداد ۸۱۶ مدرسه به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، ۱۴۳ روستا نیز دردست اقدام بوده و تاپایان سال به اتمام می‌رسد که۹۳درصد مدارس دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند.
×
×

بهره‌مندی۹۳ درصد مدارس روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت

  • کد نوشته: 24678
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۲
  • ۰
  • استاندار زنجان گفت: از یک‌هزارو ۱۱۲ مدرسه روستایی استان یک‌هزارو ۳۸ مدرسه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار واقع شده است و از این تعداد ۸۱۶ مدرسه به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، ۱۴۳ روستا نیز دردست اقدام بوده و تاپایان سال به اتمام می‌رسد که۹۳درصد مدارس دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند.
    بهره‌مندی۹۳ درصد مدارس روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت
  • تبلیغ هدفمند
    بهره‌مندی۹۳ درصد مدارس روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت
    بهره‌مندی۹۳ درصد مدارس روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت

    استاندار زنجان گفت: از یک‌هزارو ۱۱۲ مدرسه روستایی استان یک‌هزارو ۳۸ مدرسه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار واقع شده است و از این تعداد ۸۱۶ مدرسه به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، ۱۴۳ روستا نیز دردست اقدام بوده و تاپایان سال به اتمام می‌رسد که۹۳درصد مدارس دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند.

    فتح الله حقیقی شامگاه پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش استان برگزار شد، افزود: با پوشش بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی استان به اینترنت پرسرعت در نهایت ۷۳ مدرسه استان با مشکل پوشش اینترنتی باقی می ماند.

    وی اضافه کرد: برای پوشش اینترنت پرسرعت در سطح استان طی پنج ماه گذشته در قالب ۹۹ سایت اقدام شده که دسترسی به این فناوری در روستاهای استان اکنون به ۸۵ درصد رسیده است و تا پایان سال به ۹۰ درصد و تا فروردین سال آینده ۱۰۰ درصد روستاهای بالا ۲۰ نفر خانوار تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند.

    استاندار زنجان ادامه داد: عملیاتی کردن نقشه راه به مدیران میدانی و مردم همراه نیاز دارد و این استان مردمی بسیار همراه دارد که همواره این مهم را  در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند.

    وی با اشاره به وضعیت کرونایی و مشکلات اقتصادی کشور اضافه کرد: رتبه نرخ مشارکت اقتصادی استان سه و شاخص بهبود فضای کسب و کار چهار است و استان زنجان با جذب ۱۵۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرد.

    حقیقی در خصوص وضعیت بیمه‌های اجباری با وجود تاثیر کرونا در اشتغال استان‌ها ادامه داد: بیمه اجباری در فروردین امسال ۱۰۹ هزار نفر بود که این میزان در آذرماه به بالای ۱۱۶ هزار نفر رسید، از طرفی جمعیت بیمه بیکاری در آذر سال گذشته سه هزار و ۲۱۷ نفر بود که امسال به ۲ هزار و ۱۷۰ نفر کاهش یافته است.

    وی افزود: امسال ۱۶ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان جذب شد که نسبت مصارف به منابع بانکی از ۸۰ درصد به بیش از ۹۲ درصد رسیده  است.

    استاندار زنجان در ارتباط با وضعیت کرونایی استان گفت: زنجان بالاترین میزان تست کرونا را انجام داده است، بطوری که به ازای هر یکهزار نفر ۱۴۰ تست گرفته شد و با اجرای طرح شهید سلیمانی از آذر امسال بسیج هم مشارکت فعالانه ای داشته است و باید توجه داشت به دلیل جهش ویروس، کوچک‌ترین تعلل و غفلت مشکلاتی را موجب می شود و استان به دلیل همه‌گیری پایین، در صورت بروز پیک چهارم، با مسایل به مراتب دشوارتری مواجه خواهد شد.

    وی با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری استان نیز اظهار داشت: امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرکهای اقماری مدارسی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد که پیشتر فضای آموزشی در آنها پیش‌بینی نشده بود.

    به گفته استاندار زنجان در زمان حاضر نیز ۱۵ هزار واحد مسکن ملی در استان در دست اقدام است که ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد قطعی و ساخت آن آغاز و در این محل‌ها مکان آموزشی و بهداشتی جانمایی شده است.

    حقیقی، با اشاره به مطالبه مردم خدابنده، خاطرنشان کرد: در این شهرستان در ارتباط با توزیع سهمیه مناطق دانشجو معلمان پذیرفته شده، عادلانه نیست که درخواست می‌شود دستور بررسی این مساله صادر شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *