×
×

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان شمالی
۶۰۰ بازرس در برگزاری انتخابات خراسان شمالی

  • کد نوشته: 2555
  • ۱۳۹۸-۱۱-۳۰
  • ۰
  • رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ نفر به عنوان بازرس در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان همکاری دارند.
    ۶۰۰ بازرس در برگزاری انتخابات خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند
    همکاری ۶۰۰ بازرس در برگزاری انتخابات خراسان شمالی
    ۶۰۰ بازرس در برگزاری انتخابات خراسان شمالی

    رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ نفر به عنوان بازرس در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان همکاری دارند.

    مهدی کرامتی اظهار داشت: طبق قانون انتخابات، به منظور حسن برگزاری جریان انتخابات، بازرسانی از میان افراد متعهد و کارآزموده برای انجام بازرسی از روند اجرای انتخابات، تعیین می شوند تا این رویداد سرنوشت ساز و مهم بر مدار قانون پیش رود.

    وی با اشاره به پیش بینی ۸۴۰ شعبه رای گیری در استان افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای هر یک از شعب سیار یک بازرس تمام وقت در نظر گرفته شده و برای شعب ثابت نیز بسته به نیاز و میزان ازدحام رای دهندگان بازرسانی تعیین خواهد شد.

    مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه سهمیه هر شهرستان برای بازرس مشخص شده است، افزود: با توجه به جمعیت مراجعه کننده به شعبه ثابت می توان تعداد بازرسان را تغییر داد.

    وی اظهار داشت: طبق سهمیه برای بجنورد ۱۴۱ بازرس، شیروان ۸۶ نفر، اسفراین ۸۱ نفر، مانه و سملقان ۶۸ نفر، راز و جرگلان ۴۵ نفر، فاروج ۴۲ نفر،  جاجرم ۲۷ نفر و گرمه ۱۵ نفر بازرس در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: در هیات بازرسی استان پنج نفر عضو هستند و در هر شهرستان نیز سه نفر به عنوان اعضای هیات بازرسی انتخابات شهرستان و همچنین سه نفر نیز عضو دبیرخانه هستند.

    به گفته دبیر ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.

    ۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه امسال در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

    از مجموع ۱۴۰ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون ۶۰ نفر برای تصدی چهار کرسی نمایندگی در حال رقابت هستند.

     ۶۵۸  هزار و ۳۴۲ نفر در انتخابات پیش رو در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

    استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

    این استان یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *