رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سطح شهر غرس می‌شود.
×
×

غرس۵هزاراصله نهال در پارک‌های جنگلی سنندج

  • کد نوشته: 25822
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۲
  • ۰
  • رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سطح شهر غرس می‌شود.
    غرس۵هزاراصله نهال در پارک‌های جنگلی سنندج
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سطح شهر غرس می‌شود.

    آسوز شعبانی اظهار داشت:هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت مناسبی برای کاشت نهال و ترویج فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و حفظ و حراست از طبیعت است.

    وی افزود: برهمین اساس و در راستای توسعه وگسترش فضای سبز و ایجاد محیطی سرسبز و شاداب و ارتقای روحیه شهروندان در پارک‌های جنگلی غرس سطح شهر پنج هزار اصله نهال غرس خواهد شد.

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: این نهال‌ها شامل سنجد، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، ارغوان، داغداغان، افرا و زبان گنجشک  است که غرس می‌شود.

    وی یادآور شد: دراین هفته عملیات کاشت نهال در پارک جنگلی توس نوذر، واکاری در پارک جنگلی نیشتمان و پارک آبیدر، پارک فرجه و نهال کاری معابر و رفیوژها در سطح مناطق و کاشت نهال در محوطه بیمارستان توحید به پاس قدردانی از کادر درمان انجام خواهد شد.

    شعبانی احداث، توسعه و گسترش فضای سبز برای ایجاد محیطی سرسبز و شاداب و ارتقای روحیه شهروندان را از مهمترین اهداف کاشت نهال در سطح پارکهای جنگلی و فضای سبز اعلام کرد.

    آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی شیشه

    مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت:حمام تاریخی شیشه یکی از بناهای تاریخی سنندج است که در بلوار کردستان روبروی مسجد ملاویسی واقع شده است.

    غرس۵هزاراصله نهال در پارک‌های جنگلی سنندج

    علیرضا کاظمی افزود: شهرداری چندین سال درصدد تملک این بنای تاریخی بود که با تلاش اداره املاک امسال این بنا بطور کامل تملک شد.

    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سقف این حمام تاریخی در کف معبر بلوار کردستان واقع شده و به دلیل بارش برف و باران و همچنین رفت و آمد برخی افراد باعث شده بود که جداره سقف این حمام آسیب ببیند.

    مدیرشهرداری منطقه یک سنندج افزود: در راستای حفاظت و صیانت از این بنای تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه توسط این شهرداری آغاز شد.

    وی یادآورشد: مرمت و بازسازی این بنای تاریخی با نظارت و توسط استادکاران مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا می‌شود.

    از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *