×
×

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی
فعالیت۲۴۲باب کتابخانه درکانون‌های مساجدخراسان شمالی

  • کد نوشته: 26618
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین هاشم شیرازیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع کتابخانه ها ۱۰۹ باب کتابخانه باز و مابقی مخزن دار هستند؛ کتاب های موجود در این کتابخانه ها بیش از آمار ثبت شده در سامانه های مسجد هستند که هنوز به ثبت نرسیده اند.
    فعالیت۲۴۲باب کتابخانه درکانون‌های مساجدخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۲۴۲ باب کتابخانه مخزن‌دار و باز در کانون‌های مساجد این استان دایر است که ۲۴۸ هزار جلد کتاب نیز در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.

    فعالیت۲۴۲باب کتابخانه درکانون‌های مساجدخراسان شمالی

    فعالیت۲۴۲باب کتابخانه درکانون‌های مساجدخراسان شمالی
    فعالیت۲۴۲باب کتابخانه درکانون‌های مساجدخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هاشم شیرازیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع کتابخانه ها ۱۰۹ باب کتابخانه باز و مابقی مخزن دار هستند؛ کتاب های موجود در این کتابخانه ها بیش از آمار ثبت شده در سامانه های مسجد هستند که هنوز به ثبت نرسیده اند.

    وی افزود: از مجموع کتابخانه ها تاکنون ۴۰ باب مجوزهای لازم را نیز کسب کرده اند مابقی نیز در دست اقدام هستند.

    شیرازیان با بیان اینکه عناوین کتاب های موجود در این کتاب ها شامل دینی، قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، کمک آموزشی، کودک و نوجوان و سایر عناوین است اظهار داشت: از مجموع کتابخانه ها ۳۰ باب نیز به عنوان قرائت خانه محسوب می شود که حتی تا نیمه های شب نیز به دانش آموزان و دانشجویان خدمت ارائه می دهند.

    وی اظهار داشت: دانش آموزانی که برای کنکور سراسری آماده می شوند در این مساجد درس می خوانند که حتی در سال گذشته تعداد زیادی از این افراد در دانشگاه های دولتی سراسر کشور نیز پذیرفته شدند.

    مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: کتابخانه‌ های مخزن دار مساجد استان کتابدار نیز دارند و در مابقی کتابخانه های افرادی مسوولیت ثبت امانت کتاب را بر عهده می گیرند.

    شیرازیان افزود: در ۲۰ مسجد نیز توسط هیات های امنای مساجد فردی به عنوان کتابدار انتخاب شده است که به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی خدمت ارائه می دهد.

    وی اظهار داشت: از مجموع کتابخانه کانون ها هشت باب به صورت مشارکتی با اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی فعالیت دارد.

    شیرازیان افزود: کتابخانه های مشارکتی شرایط مورد نیاز کتابخانه های عمومی استان را دارند، دسترسی آسان به کتاب علاقه مندان به کتاب از جمله این شرایط است.

    مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۲۴ هزار نوجوان و جوان عضو کانون‌های مساجد این استان هستند.

    شیرازیان اظهار داشت: ۴۸ عنوان برنامه در سامانه های بچه های مسجد ثبت شده است که کانون ها در این شاخص ها مورد ارزیابی قرار می گیرند که با توجه به عملکرد در فعالیت ها سرانه اعتباری نیز دریافت می کنند.

    وی تعداد کانون های مساجد استان را ۳۹۳ کانون ذکر کرد و گفت: ۶۰ درصد کانون های در روستاها و حاشیه شهرها قرار دارند.

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای هزار و ۱۰۰ مسجد است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *