مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کامیاران گفت: ۲۸۰ مددجوی این شهرستان در قالب طرح راهبران شغل وارد عرصه اشتغال شدند.
×
×

بکارگیری۲۸۰ مددجوی کامیارانی با استفاده از طرح راهبران شغلی

  • کد نوشته: 26697
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۰
  • ۰
  • مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کامیاران گفت: ۲۸۰ مددجوی این شهرستان در قالب طرح راهبران شغل وارد عرصه اشتغال شدند.
    بکارگیری۲۸۰ مددجوی کامیارانی با استفاده از طرح راهبران شغلی
  • تبلیغ هدفمند
    ۲۸۰ مددجوی کامیارانی با استفاده از طرح راهبران شغلی مشغول بکار شدند
    بکاری۲۸۰ مددجوی کامیارانی با استفاده از طرح راهبران شغلی

    مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کامیاران گفت: ۲۸۰ مددجوی این شهرستان در قالب طرح راهبران شغل وارد عرصه اشتغال شدند.

    علیرضا خوشبخت اظهار داشت: این تعداد مددجو در قالب سه طرح راهبران شغلی به صورت تمام وقت مشغول شدند که شامل طرح راهبری منجوق دوزی روی پارچه، فرش بافی و توپ دوزی است.

    وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) سیاست توانمندسازی مددجویان را با محوریت ایجاد فرصت های شغلی پایدار دنبال می کند افزود: طرح‌ راهبری شغلی از جمله طرح‌های مهم در راستای تحقق اهداف این کمیته است که امسال از این محل حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

    مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون ریال از این اعتبار به عنوان کمک هزینه آموزش ۷۰ مددجو برای فعالیت در توپ دوزی هزینه شده و راهبر این طرح هم اکنون تولیدات تمامی افراد را جهت فروش در نقاط مختلف کشور و اقلیم کردستان عراق ارسال می‌کند.

    وی اضافه کرد: راهبر منجوق دوزی روی پارچه نیز هم اکنون در قبال اشتغال بکار چهار مددجو به همراه پرداخت بیمه ۲ میلیارد ریال تسهیلات گرفته و علاوه بر آن از توان ۱۴۶ نفر به صورت پاره وقت برای تولیدات خود نیز استفاده می کند.

    خوشبخت یادآور شد: راهبر فرش بافی نیز هم اکنون توانسته برای ۶۰ قالیباف اشتغال ایجاد کند که این راهبر نیز هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات گرفته است.

    وی افزود: طرح راهبری شغلی توجه ویژه ای به فروش تضمینی محصولات و ایجاد اشتغال پایدار دارد، در این طرح مددجویان به کارآفرینان حرفه‌ای شهرستان که تجارب موفق دارند، معرفی و کارآفرینان از صفر تا صد شغل مربوطه را راهبری می‌کنند.

    خوشبخت گفت:  در این طرح کارآفرینان (راهبران) آموزش‌های کاربردی اولیه و لازم را به مددجویان ارائه داده و مواد اولیه را برای آنان تامین می‌کنند و محصول با برند و نظارت راهبر تولید و در نهایت توسط وی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

    هم اکنون در این شهرستان پنج هزار و ۳۰۰ خانواده با جمعیت آماری ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

    شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *