×
×

کاهش دماباعث قطعی برق دربرخی مناطق خراسان شمالی

  • کد نوشته: 27200
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، خاموشی ها بدون اطلاع قبلی بوده و قطعی برق بعضا تا ساعت ها طول کشیده است.
    کاهش دماباعث قطعی برق دربرخی مناطق خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    افت محسوس دما در روزهای اخیر که با افزایش میزان مصرف گاز و برق همراه بود، موجب قطع برق در برخی از شهرستان‌های خراسان شمالی شد و این وضعیت گلایه‌مندی شهروندان را در پی داشت.

    کاهش دماباعث قطعی برق دربرخی مناطق خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، خاموشی ها بدون اطلاع قبلی بوده و قطعی برق بعضا تا ساعت ها طول کشیده است.

    شرکت توانیر اعلام کرده است که قطعی برق به علت افت محسوس دمای هوا و افزایش مصرف برق و گاز اتفاق افتاده است. این شرکت از مردم درخواست کرده است که در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند تا مشکل حل شود. 

    معاون بهره بردای و دیسپاچینگ خراسان شمالی در این باره به ایرنا اظهار داشت: امید می رود تا با مدیریت و صرفه جویی در مصرف گاز و برق، مشکلات برای تامین برق کم شده و مشکل قطعی برطرف شود.

    محمد درکی اظهار داشت: اکنون نیروهای ما در حالت آماده باش هستند تا مشکل مدیریت شود، تلاش داریم تا خاموشی ها تا ساعت های اولیه شب در تمامی نقاط استان برطرف شود.

    وی با اشاره به گلایه های مردم از قطع برق گفت: دقایقی پیش جرگلان در شهرستان راز و جرگلان، برق دار شد، اکنون به صورت چرخشی نقاط مختلف در شهرستان های استان برق دار می شوند.

    درکی با اشاره به اینکه قطعی برق بدون اطلاع قبلی بوده است گفت: قطعی برق در تمامی شهرستان های استان در گردش است و به نوعی برای مدیریت بار اضطراری در حال انجام است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا برای خاموشی در روزهای آتی برنامه ای ریخته شده است یا نه اظهار داشت: در صورتی که نیاز به تداوم خاموشی ها باشد، برنامه ها در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

    معاون بهره بردای و دیسپاچینگ خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته ما امیدوار هستیم تا کار به خاموشی های مداوم و چند روزه نرسد.

    بر اساس این گزارش دی ماه امسال هم قطع گاز نیروگاه ها موجب خاموشی ناگهانی برق مناطقی از بجنورد، مرکز خراسان شمالی و چند شهرستان دیگر این استان و غافلگیری مردم شد.

    شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مربوط به مشترکان بخش خانگی، چهار درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد مربوط به سایر مصارف است. 

    دمای هوا در روزهای اخیر در برخی مناطق خراسان شمالی تا ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *